História značky Jimmy Choo: Zaujímavosti, o ktorých ste možno netušili

Jimmy Choo sa už dlhé roky teší veľkej popularite. Luxusné kúsky nosia nielen celebrity, ale aj obyčajní „smrteľníci“. Prečítajte si, ako sa z malého obchodíku s topánkami stala ikonická značka.

Jimmy Choo a jeho začiatky

Jimmy Choo sa narodil v roku 1948 v Penangu v Malajzii. Bol synom obuvníka, takže prirodzene pokračoval v šľapajach svojho otca. Svoj prvý pár topánok vytvoril už v 11 rokoch. Keď sa poriadne naučil remeslo, odišiel študovať na vysokú školu do Anglicka.

Po ukončení školy sa rozhodol, že začne vyrábať topánky v meste Hackney. Jeho reputácia rýchlo rástla a ani nie o dva roky sa jeho práca dostala do známeho módneho časopisu Vogue.

Ukážka Choovej práce vo Vogue bola preňho zlomovým bodom. Začal spolupracovať s Tamarou Mellon, ktorá pracovala v magazíne ako editorka doplnkov, a v roku 1996 spolu založili značku Jimmy Choo. Svoj prvý butik otvorili v Londýne a už koncom deväťdesiatych rokov expandovali aj do Los Angeles a do New Yorku. Rýchlo sa stali populárnymi a medzi ich zákazníkov sa zaradili hviezdy ako Renee Zellweger, Julia Roberts či Sarah Jessica Parker.

Čo ponúka Jimmy Choo svojim zákazníkom?

Značka sa od začiatku špecializovala na výrobu luxusných topánok. Neskôr do svojho portfólia zaradili aj kabelky a iné doplnky pre ženy. Veľmi obľúbené sú aj Jimmy Choo okuliare.

Ich topánky boli vždy prvotriednej kvality. Najväčší úspech zožali v roku 2000, keď ich značka začala vyrábať pre seriál Sex v meste.

Dizajnérske okuliare uviedli na trh v roku 2007. Každý model je originálny. Zaujímavý je aj koncept ich pomenovania. Všetky modely nesú mená známych dievčenských mien z celého sveta. Napríklad Laura, Francoise alebo Elva.

Vybrať si môžete z rôznych tvarov. Najobľúbenejšie sú slnečné aj dioptrické okuliare so štvorcovým, mačacím a okrúhlym rámom. Ak chcete ísť na istotu, vyberte si z najpredávanejších sérií Lia, Alex, Francoise a Laura. Ich dizajny obľubujú celebrity ako Emma Roberts, Selena Gomez či Jennifer Aniston.

Zaujímavosti o značke Jimmy Choo

  • S prvými modelmi topánok sa Jimmy snažil preraziť už v roku 1983. Pôvodne sa značka volala „Lucky Shoes“. Na Jimmy Choo ju premenovali až v roku 1986.
  • Veľkou fanúšičkou práce Jimmyho Chooa bola aj princezná Diana. Po tom, ako pre ňu navrhol niekoľko párov topánok, sa z nich stali blízki priatelia. Posledný pár zlatých lodičiek pre ňu dokončil deň po jej tragickej nehode.
  • Ak sa poriadne zapozeráte, vo filme Pravá blondínka 2 uvidíte 63 rôznych párov ručne vyrobených Jimmy Choo topánok.
  • Priateľstvo medzi Jimmym a Tamarou sa po založení značky zhoršilo. V roku 2001 sa Jimmy rozhodol, že predá 50 % svojho podielu v spoločnosti za 10 miliónov dolárov. Tá po jeho odchode zostala pod kontrolou Tamary Mellon. Dnes návrhár vôbec nespolupracuje so značkou, ktorú spoluzakladal. Namiesto toho sa zameriava na svoju vlastnú prácu.
Inzercia

Inzercia

Platená inzercia. Články s týmto označením nie sú redakčným obsahom portálu. Viac informácií o možnostiach spolupráce nájdete na www.dobremedia.sk.

Dnes najobľúbenejšie