Fotopostup: Rozkvitnutý baklažán

Chutná a zdravá večera plná skvelých chutí a s minimom kalórií.

Chutná a zdravá večera plná skvelých chutí a s minimom kalórií.

Potrebujeme:

2 ks baklažánu

4 ks rajčín – 2 nakrájame na plátky, 2 vcelku

Syr – budeme potrebovať plátky aj nastrúhaný syr (ideálne nízkotučný)

Citrónovú šťavu

Cukor

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Čierne mleté korenie

Soľ

2 strúčiky cesnaku

Korenie podľa chuti

Pažítku (petržlenovú vňať, bazalku, príp. iné bylinky podľa chuti)

Olivový olej

Postup:

Baklažán umyjeme a ostrým nožom narežeme na plátky hrubé približne 0,5 centimetra – dávame pozor, aby sme baklažán celkom neprerezali (rezy by mali končiť približne 1,5 centimetra od stopky). Do každého zárezu votrieme soľ a korenie.

Do každého zárezu vložíme plátok syra a rajčiny. Takto naplnené baklažány vložíme do zapekacej misy.

Pripravíme si zeleninovú omáčku. Paradajky na špičke narežeme do kríža, zalejeme vriacou vodou. Po chvíľke sa šupka uvoľní a rajčiny tak jednoducho olúpeme. Na panvici zahrejeme olivový olej a pridáme olúpané paradajky nakrájame nadrobno. Pridáme prelisovaný cesnak, cukor, soľ a citónovú šťavu podľa chuti. Miešame na miernom plameni, kým nevznikne omáčka.

Na pripravené baklažány nalejeme omáčku a vložíme do vyhriatej rúry. Pečieme pri teplote 180 stupňov 20-25 minút.

Vyberieme z rúry a posypeme syrom. Vložíme ešte na 5 minút do rúry, aby sa syr rozpustil. Na tanieri ozdobíme pažítkou, bazalkou alebo petržlenovou vňaťou.

Prajeme vám dobrú chuť! :-)