Estónska strava valcuje internet: 7 dní a máte vytúžené tvary na celý rok – ostatné diéty sa na ňu nechytajú!

Estónska strava nie je v oblasti chudnutia nová, avšak nie až taká populárna, ako Dukanova, či Atkinsova diéta. A to všetko preto, že sa odlišuje nielen pôvodnosťou stravy, ale aj jej prístupnosťou pre každého.

Estónska strava nie je v oblasti chudnutia nová, avšak nie až taká populárna, ako Dukanova, či Atkinsova diéta. A to všetko preto, že sa odlišuje nielen pôvodnosťou stravy, ale aj jej prístupnosťou pre každého.

chudnutie menu

Na stravu potrebujete  6-7 dní  a odhadovaná strata hmotnosti je od 3-6 kg. Táto strava pomáha predchádzať problémom s trávením a je dobré s odstupom si ju zopakovať aj niekoľkokrát do roka. A čo je najväčšou výhodou takéhoto stravovania?  Nepotrebujete žiadne exotické zložky alebo zložité jedlá. Nemusíte stáť dlho pri sporáku alebo chodiť denne do obchodov. Všetko, čo potrebujete, je na dosah ruky. Zostáva len rozhodnúť sa a ísť do toho. Napriek tomu však táto strava nie je pre každého, vyžaduje totižto prísne pravidlá počas celej doby 7 dní.

Zakázané potraviny Estónskej stravy

Estónske diétne menu

Aká je podstata straty hmotnosti? Znižovane kalórií prirodzeným spôsobom a prísne pravidlá na 7 dní, dodržte ich a máte na vytúžené tvary bez jojo efektu. Počas týždennej stravy by ste sa mali vzdať konzervovaných potravín, alkoholu, potravín obsahujúcich rafinovaný cukor (hovoríme hlavne o pečive a sladkostiach) a soli, pretože práve tá udržiava tekutinu v tele. To platí aj pre rôzne šalátové dresingy.

sýtené nápoje

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Zoznam zakázaných potravín zahŕňa aj sódu, margarín a nátierku, maslo a rastlinný olej. Pamätajte si, že nerešpektovanie týchto pravidiel vedie k rýchlemu návratu k nadmernej hmotnosti.

Výsledky

  • prečistenie tráviaceho traktu
  • detoxikácia
  • koniec s únavou
  • úbytok na hmotnosti bez jojo efektu

Estónska strava na 6 dní (očistná a detoxikačná)

ako schudnúť za 6 dní

  1. Pondelok : nesladený zelený čaj, 6 tvrdých vajec a rozdelených na 6 porcií počas dňa – 1 vajce – 1 porcia.
  2. Utorok : 0,5 kg netučného tvarohu, rozdeleného na 5 porcií.
  3. Médium : 0,7 kg varených kuracích pŕs, rozdelených na 5 porcií.
  4. Štvrtok : 200 g hnedej ryže, rozdelenej na 5 porcií.
  5. Piatok : 6 uvarených zemiakov (väčších) rozdelených na 6 porcií.
  6. Sobota : neobmedzená kombinácia zeleného ovocia (hlavne zelených jabĺk).

Estónska strava počas 7 dní – chudnutie

ako schudnúť za 7 dní

  • Pondelok : ovocie v neobmedzenom množstve (okrem banánov) a zeleninová polievka (tiež v neobmedzenom množstve).
  • Utorok : čerstvá a varená zelenina (okrem strukovín) a aj zeleninová polievka.
  • Streda : ovocie v neobmedzenom množstve (okrem banánov), ako aj zeleninová polievka bez fazule a zemiakov.
  • Štvrtok : 8 pohárov odstredeného mlieka, 5 banánov, neobmedzená zeleninová polievka.
  • Piatok : 6 paradajok, 350 g vareného hovädzieho mäsa, zeleninová polievka v neobmedzenom množstve, 1 liter minerálnej vody bez obsahu uhličitanu.
  • Sobota : neobmedzená zeleninová polievka, 350 g vareného hovädzieho mäsa.
  • Nedeľa : káva a čaj bez cukru, čerstvé ovocné šťavy, varená ryža, koreňová zelenina a zeleninová polievka v neobmedzenom množstve.

Inšpirácie sa zdravé polievky nájdete TU.

Správna cesta z účinnej týždennej stravy

ako sa dostať von zo stravy

Po ukončení tohto stravovania by vaše denné menu malo zahŕňať ovocie a zeleninu, mäso, morčacie a kuracie mäso, dusené mäso, morské ryby (varené alebo pečené), nízkotučné mliečne výrobky a omáčky a polievky  bez pridania masla.

chudnutie rýb

Taká strava vám umožní konsolidovať výsledky a zabrániť rýchlemu – rizikovému zníženiu hmotnosti a následnému rýchlemu naberaniu na hmotnosti. A pamätajte, že počas tohto obdobia zostáva zoznam zakázaných potravín relevantný: nič sladké, slané (soliť môžete ale veľmi striedmo) a údené.

Spätná väzba na estónsku stravu je u ľudí, ktorí ju skúsili veľmi pozitívna. Áno, je ťažké sa s novou diétou na začiatku zžiť,  ale stojí za to vidieť prvé výsledky len za 2 dni – a už nebudete venovať pozornosť tomu, že polievka je neslaná a čas bez cukru. Za skúšku nič nedáte, môžete len získať.

zdroj: sovkusom