Efektívna diéta proti nebezpečnému viscerálnemu tuku: Dajte svoje telo do poriadku a schudnite!

Vrstva tuku obklopujúca vnútorné orgány sa nazýva viscerálny tuk.

 

 

Jeho nebezpečenstvo spočíva v tom, že keďže sa viscerálny tuk hromadí okolo vnútorných orgánov v brušnej dutine, brzdí cirkuláciu krvi a lymfy, čo spôsobuje vážne zdravotné komplikácie, ako sú kardiovaskulárne problémy, vysoký krvný tlak, či cukrovka 2. typu.

Preto sa oplatí zbaviť sa ho čo najskôr a zlepšiť si zdravie.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

 

 

 

Vďaka portálu femina máme pre vás tip na efektívnu diétu, ktorá je zameraná práve na redukciu viscelárneho tuku. 

Viscelárny tuk sa môže vo väčšom množstve vytvoriť predovšetkým v dôsledku nesprávnej životosprávy, nadmerného stresu alebo dlhodobého sedavého životného štýlu.

 

 

Našťastie nie je také zložité zredukovať ho, ak sa odhodláte dodržiavať správnu vyváženú diétu.

Ľahké aeróbne cvičenie, ako je beh alebo jazda na bicykli, ako ak iné formy aeróbneho cvičenia zohrávajú takisto dôležitú úlohu pri znižovaní brušného tuku.

Bez zmeny životného štýlu a kalorického deficitu však tuk nezmizne.

Vyskúšajte túto diétu, ktorá môže byť skvelým pomocníkom pri prekonávaní zdravotných rizík, ako je vysoký krvný tlak, srdcové choroby, mozgová príhoda a bojuje aj proti brušným tukovým vankúšikom.

 

 

Táto diéta je zároveň jednou z najzdravších diét.

Diéta je zostavená predovšetkým zo zeleniny, ovocia, celozrnných výrobkov, ako sú ovsené vločky, hnedá ryža, bulgur, celozrnný chlieb a obsahuje len chudé mäso.

Cieľom tejto výživy je obmedziť prísun červeného mäsa, tuku, soli a pridaných cukrov, ako aj mliečnych výrobkov. 

Nízka konzumácia soli je podľa odborníkov dôvodom, prečo môžu z tejto diéty profitovať aj ľudia s vysokým krvným tlakom, keďže nadmerná konzumácia soli môže spôsobiť srdcové ochorenia zvýšením krvného tlaku.

 

 

Z toho vyplýva, že táto diéta je prospešná aj pre srdce.

Negatívnom nadmernej konzumácie soli je, že sodík čerpá vodu z tkanív, narúša vodnú rovnováhu organizmu a viaže vodu v bruchu, ktorej množstvo môže u niektorých ľudí dosahovať až dva, či tri litre.

Brucho sa nafúkne a človek vyzerá o 2 – 3 kilá ťažší, ako v skutočnosti je.

 

 

Takže znížením obsahu soli môžete dať zbohom nafukovaniu a zadržanej vode.

Jedzte aspoň 5 porcií čerstvej zeleniny a ovocia denne. 

Zelenina môže byť varená, aj surová, ideálne kombinácia viacerých druhov.

 

 

Denne zjedzte 6 – 8 porcií celozrnných obilnín, jedna porcia môže byť napríklad celozrnný chlieb, ovsené vločky alebo za hrsť hnedej ryže.

Doprajte si porciu mäsa a bielkovín každý deň.

Pre ešte lepšie výsledky by ste okrem zmien v stravovaní mali zaradiť do denného režimu aspoň ľahké cvičenie alebo dynamickú chôdzu. 

Denná vzorová strava

 

 

Raňajky

šálka čerstvého rozmixovaného ovocia (melón, banán, bobuľovité ovocie)

prírodný biely jogurt

hrsť orechov

Obed

 

 

stredne veľká celozrnná tortilla

85 g kuracích pŕs

1 nakrájané jablko

8 surových baby mrkvičiek

nízkotučný dresing

zelený šalát

Olovrant

 

 

2 PL slnečnicových semienok

hrsť hrozienok

pár orechov

Večera

 

 

celozrnné špagety s domácou paradajkovou omáčkou posypané nízkotučným syrom

Ak si nastavíte kombináciu potravín, ktorá spadá do tohto stravovacieho systému a vyhovuje vám aj chuťovo, môžete žiť zdravo, aj chutne. 

Veľa šťastia!

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pexels
Foto: pexels
Foto: pixabay
Foto: pexels
Foto: pexels
Foto: pexels
Foto: pexels
Foto: pixabay
Foto: pixabay