Dva efektívne cviky, ktoré by mal každý poznať: Odblokujú sedací nerv a zbavia vás bolesti!

Ak ste zažili bolesť, ktorú spôsobuje zacviknutý sedací nerv, viete, aká dokáže byť nepríjemná.

Môže postihnúť každého z nás a často prichádza nečakane, pri nesprávnom zohýbaní, zdvíhaní ťažkých predmetov a pod.

Zapamätajte si tieto dva efektívne cviky z youtube, ktoré vám pomôžu zbaviť sa bolesti a odblokovať sedací nervy.

Tieto pohyby dokážu s problémom zablokovaného sedacieho nervu pomôcť skutočne rýchlo a efektívne.

Ak však problémy a bolesti pretrvávajú dlhšie, neváhajte vyhľadať lekársku pomoc.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Tieto cviky sú okrem akútneho riešenia problému aj výborné ako prevencia.

Postup:

Na vykonanie tohto cvičenia budete potrebovať len rovnú podložku a pohodlný odev. 

Cviky vykonávajte s ohľadom na limity vášho tela.

Nezabúdajte tiež na pravidelné dýchanie, ktoré je dôležitou súčasťou každého cieleného cvičenia.

1. Cvik

Ľahnite si na rovný povrch a jednu nohu zohnite v kolene.

Koleno zohnutej nohy chyťte oboma rukami.

Pomaly nohu priťahujte k hrudníku čo najviac, ako sa dá.

V tejto polohe vydržte aspoň 30 sekúnd.

Vráťte nohu do východiskovej polohy.

Cvik zopakujte aspoň 2-krát.

2. Cvik

Ľahnite si na rovný povrch na chrbát.

Nohy ohnite v kolenách.

Prekrížte jednu nohu cez druhú a rukami sa chyťte pod kolenom nohy, ktorá je vzadu.

Vydržte v tejto polohe aspoň 30 sekúnd.

Vráťte sa do východiskovej polohy.

Cvičenie zopakujte minimálne 2-krát.

Cviky je možné vykonávať v kombinácii alebo jednotlivo.

Sú bezpečné a prinesú vám úľavu od bolesti.

Upozornenie: V prípade zápalu trvá liečba dlhšie a ak cítite neznesiteľnú bolesť, okamžite prestaňte cvičiť a poraďte sa so svojim lekárom. 

Dôležitá je aj prevencia a preto je vhodné pravidelne vykonávať strečingové cvičenia.

Tiež je potrebné vyhýbať sa nesprávnemu spôsobu dvíhania predmetov v predklone a veľmi užitočná v prevencii je aj obyčajná chôdza.

Dlhšie prechádzky totiž dokážu primerane rozhýbať telo a vedú k zdravšiemu životnému štýlu.

Prajeme veľa zdravia!