Domáca kvasená kapusta je hotový zázrak. Môžete si ju vyrobiť aj bez sudu!

Mnohých ľudí výroba domácej kvasenej kapusty odrádza, pretože je pomerne náročná a spája sa so spracovaním veľkého množstva hlávkovej kapusty a špeciálnom uskladnení v nádobách – sudoch. Ukážeme vám, ako si kvasenú kapustu vyrobíte rýchlo a jednoducho aj doma a prečo by vo vašom jedálničku rozhodne nemala chýbať.

Kyslá kapusta, nakladaná kapusta alebo jednoducho kvasená kapusta. Vo všetkých prípadoch ide o tú istú potravinu – kapustu, ktorá prešla procesom fermentácie. Kvasená kapusta je vynikajúcou prísadou a chutným doplnkom mnohých jedál, má však aj mnohé zdravotné výhody, ktoré sú dokonca vedecky preukázané.

Kvasená kapusta obsahuje množstvo vitamínov. Nájdeme v nej vitamín A, C, K a vitamíny skupiny B. Okrem toho je vynikajúcim zdrojom železa, sodíka, mangánu, medi, vápnika a horčíka.

Domáca kvasená kapusta by mala byť pravidelnou súčasťou nášho jedálnička. Táto super zdravá kvasená zelenina dokáže:

Zlepšiť trávenie

Podporiť krvný obeh

Zlepšiť zdravie srdca a cievneho systému

Stimuluje imunitný systém

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Posilňuje kosti

Znižuje hladinu cholesterolu

Bojuje proti zápalovým procesom v telesne

Bojuje proti konkrétnym tipom rakoviny

Blahodárne vplýva na zdravie pokožky a chráni zrak (pôsobí ako antioxidant)

Kvasená kapusta je probiotikum

Proces kvasenia spôsobuje, že kapusta sa obohatí o prospešné baktérie, ktoré majú pozitívny vplyv na náš tráviaci systém. Ak beriete antibiotiká, kvasená kapusta pomôže vo vašom tráviacom trakte obnoviť prospešné baktérie.

Kvasená kapusta chráni organizmus pred rakovinou

Zistilo sa, že za to môžu 3 zlúčeniny, na ktoré je kvasená kapusta obzvlášť bohatá. Ide o:

Flavonoidy – chránia tepny, zlepšujú krvný obeh a tým aj odvádzanie škodlivých látok z tela.

Glukozunáty – aktivuje prirodzené antioxidačné enzýmy v tele.

Izotiokyanáty – majú silné protirakovinové účinky, ktoré boli overené viacerými vedeckými štúdiami.

Kapusta je tiež bohatá na minerály, ktoré sa starajú o zdravie kostí a chrupaviek. Vitamín K pôsobí ako prevencia osteoporózy a pomáha tiež regulovať produkciu proteínov, ktoré sú nevyhnuté pre mineralizáciu kostí.

Kvasená kapusta je jedným z najbohatších zdrojov vitamínu C

Už v dávnej minulosti, bola preto využívaná pri liečbe skorbutu (choroba spôsobená nedostatkom vitamínu C). Skvele pomáha aj pri nádche, prechladnutí či chrípke.

Kvasená kapusta je skvelá na chudnutie

Kvasená kapusta obsahuje množstvo vitamínov, živín a len minimum kalórií. Zistilo sa, že jej konzumácia zrýchľuje metabolizmus lipidov a zabraňuje tak naberaniu hmotnosti.

Ako si vyrobiť kvasenú kapustu bez sudu?

Celý postup nájdete TU