Domáca kúra na vybočené palce: Namočte si nohy do tohto roztoku a budete milo prekvapení!

Vybočené palce sú prekliatím mnohých ľudí.

Ich vzhľad môže byť rušivý, no najväčším problémom je značná bolesť.

Máme pre vás užitočnú radu, čo robiť, aby sa vám uľavilo?

 

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Stavte na odporúčania z portálu kobieta a pripravte si tento soľný kúpeľ. 

Vybočený palec (hallux valgus) môže poriadne znepríjemniť život.

Pri tejto diagnóze ide o deformitu kĺbu na palci na chodidle a môže byť získaná, aj genetická.

 

 

Môžu byť jedným zo znakov, že naše nohy nie sú dostatočne funkčné a sú výsledkom nesprávne zarovnaného palca, pričom prvá metatarzálna hlava posúva svoju polohu laterálne smerom k ďalším štyrom prstom, namiesto aby udržala správnu líniu.

To môže spôsobiť problémy už pri samotnej chôdzi.

3 hlavné príčiny vybočených palcov

 

 

1. Topánky s úzkou špicou

Naše prsty na nohách sú od seba nezávislé a to z jednoduchého dôvodu. Roztiahnu sa, aby zlepšili stabilitu.

Módny dizajn topánok nie je vždy prospešný pre naše nohy.

Obzvlášť topánky s úzkou špičkou môžu spôsobiť vážne problémy, pretože stláčajú prsty, palec je vystavený veľkej záťaži a časom sa začne prispôsobovať topánke, čím vzniká vybočenie palca. 

2. Zlá pohyblivosť členkov

 

 

Ak sa snažíte zníženú pohyblivosť členkov kompenzovať vytáčaním chodidiel pri chôdzi, čo pripomína kačaciu chôdzu, dochádza opäť k namáhaniu palcov na nohe. 

3. Ploché nohy a padnutá klenba

V tomto prípade môže ovplyvniť stav chodidiel fakt, ako je na nich rozložená naša váha.

Keď je klenba vystupujúca a zdvihnutá, hmotnosť je rozložená na vonkajšiu stranu chodidla. Tento vzor zaťaženia udržuje prsty na nohách tlačené k sebe, čo nám pomáha udržiavať správne zarovnanie od polovice chodidla k špičke prstov.

Keď sa však klenba zrúti, rozloženie hmotnosti sa presunie na vnútornú stranu chodidla.

Týmto spôsobom sú palce tlačené od seba.

Je možné bojovať proti vybočeným palcom doma?

 

 

Na túto otázku vám hneď odpovieme. 

Vybočené palce vznikajú najčastejšie vtedy, keď sa kostné štruktúry začnú posúvať z pôvodnej polohy v dôsledku vrodených deformít, telesných chýb alebo aj príliš tesnej obuvi.

Stojí teda za to, venovať tomuto problému náležitú pozornosť. 

Vybočené palce by sa rozhodne nemali ignorovať, pretože môžu spôsobiť nielen obrovskú bolesť, ale aj artritídu.

 

 

Stojí za to vedieť, že existujú špeciálne zariadenia na vybočený palec a v prípade veľkého nepohodlia by ste sa mali poradiť s lekárom.

Ak však nepohodlie nie je silné, najlepším spôsobom liečby vybočených palcov bude domáci kúpeľ.

Namáčanie nôh je skvelý spôsob, ako si uľaviť od bolesti spojenej s vybočenými palcami.

 

 

Najlepšie je opakovať kúpeľ niekoľkokrát týždenne.

Pravidelná správna starostlivosť o nohy sa v tomto prípade rozhodne oplatí a vaše nohy sa vám neskôr poďakujú. 

Namáčanie nôh v epsomskej soli

 

 

Najlepší kúpeľ na unavené chodidlá s vybočenými palcami bude ten s prídavkom epsomskej soli, ktorá má protizápalové aj zjemňujúce vlastnosti.

Asi 15 až 20 minútový kúpeľ nôh v teplej vode s niekoľkými lyžicami epsomskej soli stačí na to, aby ste pocítili úľavu.

Ak máte doma levanduľový olej, môžete si do tohto kúpeľa pridať pár kvapiek.

 

 

Tento olej má upokojujúce, protizápalové a spazmolytické vlastnosti, ktoré navyše podporia pôsobenie epsomskej soli.

TIP: Náhradou za epsomskú soľ môže byť morská soľ, ktorá je dostupnejšia.

Ďalšie spôsoby, ako vyriešiť problém s halluxami

 

 

1. Výber správnej obuvi

Tento krok je základom k tomu, aby ste čo najviac znížili riziko vzniku vybočených palcov.

Vyberajte dostatočne široké topánky. Veľmi vhodné sú napríklad tzv. „barefoot“ topánky, ktoré sú navrhnuté tak, aby chránili nohy, neblokovali zmyslové vnemy a nemenili držanie tela.

 

 

Aby ste vybrali topánky s dostatočnou šírkou, obráťte topánku podrážkou hore a primerajte ju k svojej nohe.

Z každej strany by mal byť dostatok miesta. Môžete prípadne vybrať vložku z topánok a urobiť tento test s ňou.

Ak pri tomto teste uvidíte, že niektorý z prstov presahuje cez okraje, je to signál, že obuv nemá dostatočnú šírku.

2. Silikónový separátor prstov

Toto malé a flexibilné príslušenstvo sa zmestí medzi prsty na nohách, aby ich od seba oddelilo.

Táto vlastnosť môže byť zároveň užitočná pre napravenie palca do správnej polohy. 

Štúdia vykonaná v roku 2017 na 90 ľuďoch preukázala účinnosť silikónových separátorov prstov na korekciu palca. 

Pri tejto štúdii boli ľudia rozdelení do dvoch skupín po 45 ľudí.

Obe skupiny mali dostatočne širokú obuv, avšak experimentálna skupina navyše používala každý večer niekoľko hodín silikónové separátory prstov po dobu 12 mesiacov. 

3. Správne ponožky

 

 

Klasické ponožky majú v prednej časti úzky a zaoblený tvar, čo pri pravidelnom nosení stláča všetky prsty na nohách k sebe.

Riešením môže byť nosenie špeciálnych ponožiek s oddelenými prstami. 

To vám zabezpečí, že prsty nebudú stláčané k sebe, ale bude im umožnený dostatočný pohyb. 

4. Mobilita členkov

 

 

Aby sa zlepšila schopnosť členkov počas chôdze, pomôže vám jednoduché cvičenie. 

Urobte dlhší krok vpred, pričom pätu zadnej nohy držte stále na zemi.

Vyhnite sa tomu, aby ste zadnú nohu vytočili mimo smer kroku. 

Je nevyhnutné, aby ste ju udržali rovno.

Zatlačenie prstov do zeme tiež pomôže stabilizovať klenbu, aby sa maximalizovala pohyblivosť cez členkový kĺb a nie v chodidle, čo je našim zámerom.

Potom s predĺženou zadnou nohou prednú nohu pomaličky pokrčte dopredu do čiastočného výpadu.

Pätu zadnej nohy stále držte na zemi, aby ste cítili natiahnutie. 

5. Posilnenie klenby chodidla

 

 

Aj toto je dobrý spôsob, ako vyriešiť problém s vybočeným palcom.

Jednoduché cvičenie na posilnenie klenby môžete vykonávať kdekoľvek.

Stačí v pravidelných intervaloch na niekoľko sekúnd roztiahnuť prsty od seba s vynaložením čo najväčšieho úsilia a potom ich stiahnuť k sebe. 

Je to cvičenie, ktoré inštinktívne vykonávajú bábätká.

Vďaka tomuto jednoduchému cvičeniu postupne budujú silnejšiu klenbu a toto isté cvičenie pomôže aj vám.

Vyskúšajte aplikovať tieto rady ako prevenciu, či pri riešení problému s vybočenými palcami.

Veľa šťastia!

 

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay