Dajte si ho ráno a už o dva dni máte úbytok na váhe: Toto ovocie zázrak na spaľovanie tukov, pre vašu imunitu a dokáže znížiť tlak!

Toto ovocie by ste mali jesť každý deň: Je to zázrak na spaľovanie tukov, imunitu a dokáže znížiť tlak!

Toto „chlpaté“ ovocie sa najmä počas zimných mesiacov objavuje v našich domácnostiach. Kyselkavý plod je však užitočnejší, ako by ste vôbec mohli myslieť. Nedávna štúdia napríklad zistila, že jeho pravidelná konzumácia dokázala znížiť systolický tlak až o 3,6 milimetra ortuťového stĺpca. Okrem pacientov trpiacich vysokým krvným tlakom by si mali kivi dopriať aj všetci tí, kotí chcú ostať zdraví počas celej zimy.

Čo nenápadné ovocie dokáže?

ak si ho dáte hneď ráno na lačný žalúdok, naštartuje váš metabolizmus a spaľovanie tukov, už po dvoch dňoch môžete vidieť úbytok na váhe

– je plné vitamínov a antioxidantov, podľa štúdie realizovanej na univerzite v Miláne ide o najvýživnejšie ovocie na svete

– 5-7 kusov za týždeň, zmierňuje chronický kašeľ

– pravidelná konzumácia dokáže znížiť vysoký krvný tlak

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

– vitamínu C je v ňom viac, ako v pomarančoch

– chráni zrak a srdce (vďaka obsahu cenného luteínu)

pomôže vám schudnúť bez toho, aby vám ubudla svalová hmota 

prevencia cukrovky

posilňuje kosti – obsahuje vápnik, draslík a vitamín K

– prevencia rakoviny a ochrana DNA pred poškodením

– ak ste kúpili tvrdé mäso, potrite ho roztlačeným kivi a nechajte pár hodín odležať v chladničke. Mäso krásne zmäkne.

Kivi diéta na 7 dní (môžete zhodiť 4-5 kíl):

Raňajky

Listový šalát, 1 paprika, 1 kivi a 2 stonky zelenej cibuľky. Zmiešame a pridáme 1 lyžičku francúzskej horčice alebo citrónovej šťavy.

Desiata, 2 hodiny po raňajkách

Rozmixujeme 1 zelené jablko, 1 kivi a 1 banán.

Obed

3 lyžice ovsených vločiek zalejte 250g bieleho jogurtu (obsah tuku do 3%), pridajte hrsť hrozienok a najemno narezané mandarínky spolu s kivi.

Olovrant

1 banán, 1 jablko, 1 kivi a 250ml kefíru alebo jogurtu a štipka škorice. Stačí nakrájať a zmeišať, prípadne môžete rozmixovať.

Večera

50 g uvarenej ryže, zmiešajte s 1 nakrájaným kivi, jablkom, hruškou a listovým šalátom. Pridáme aj kefír a môžeme podávať. Aj keď sa vám zdá zloženie možno čudné, naozaj chutí dobre.

Pred spaním

1 pomaranč alebo vypiť 1 pohár kefíru.

2. varianta

Raňajky

100g varenej hnedej ryže zmiešame s 1 kivi narezaným na kocky. Pridáme aj jedno nastrúhané jablko a 30 g syru feta. Všetko zalejte šálkou zeleného čaju.

Desiata, 2 hodiny po raňajkách

1 banán a 1 kivi.

Obed

150 g uvarených kuracích pŕs nakrájame nadrobno, pridáme polovicu grapefruitu, 2 kivi, 1 najemno nasekané vajce uvarené natvrdo a trochu zelenej cibuľky. Dochutíme soľou,korením a trochou olivového oleja.

Olovrant

½ banánu, 2 kivi, 1 lyžičku hrozienok a 200g nízkotučného nesladeného jogurtu.

Večera

50 g nakrájaného syru feta a 2 kivi zmiešame s 50 g varenej hnedej ryže 1 lyžičkou olivového oleja.

Pred spaním

1 pohár kefíru alebo 1 biely jogurt.