Stále viac ľudí trápia bolesti kĺbov a reuma: Tieto zázračné cviky zlepšia pohyblivosť aj po 60-tke a môžete ich cvičiť pred telkou!

Máte problém s neustále studenými rukami, trápi vás stuhnutosť rúk a ráno ich musíte pomaly rozpohybovať? Tieto príznaky sa môžu časom stále viac zhoršovať a viesť k závažnejším – až chronickým ochoreniam kĺbov a kostí. Často sú tiež symptómom reumy, ktorou trpí stále viac ľudí.

Máte problém s neustále studenými rukami, trápi vás stuhnutosť rúk a ráno ich musíte pomaly rozpohybovať? Tieto príznaky sa môžu časom stále viac zhoršovať a viesť k závažnejším – až chronickým ochoreniam kĺbov a kostí. Často sú tiež symptómom reumy, ktorou trpí stále viac ľudí. Moja babička mi prízvukovala, aby som si udržiavala ruky vždy teple a aspoň jednoducho s nimi cvičila, ak sa chcem neskôr vyhnúť veľkým bolestiam kĺbom a kostí. Hoci to bola jednoduchá žena sama veľmi dobre vedela, že tieto príznaky sa neskôr pretavia do veľmi bolestivých problémov. Toto je najjednoduchšie riešenie, ako predchádzať vážnym problémom. Zlepšiť krvný obeh a hybnosť. Stačí vám obyčajná gumička.

Aké sú výsledky týchto jednoduchých cvikov?

  • obnovia pohyblivosť, zlepšia motoriku
  • zlepšia prekrvenie
  • zlepšujú celkový stav kĺbov a šliach
  • prevencia zhoršovania symptómov pri reume
  • odstraňujú bolesť kĺbov

Jednoduché cviky s úžasným efektom – na prekrvenie a proti stuhnutosti, obnovujú pohyblivosť

Je preukázané, že nenáročné precvičovanie prstov je skvelou terapiou ale aj prevenciou pri artritíde, stuhnutosti a nedostatočnom prekrvenie. Ruky sú zložené z mnohých malých kostí a kĺbov, šliach a väzov. Tieto jednoduché pohyby ich účinne a rýchlo precvičia, stimulujú a spevnia. Nezabudnite, hoci dnes možno máte len studené ruky, o pár desiatok rokov sa tento nenápadný symptóm môže podpísať pod veľkými bolesťami. Predchádzajte im najjednoduchšie, ako sa dá.

1.

Pomaličky stáčajte prsty smerom k dlani, až kým nezatnete päsť. Potom opäť pomaly prsty vystrite. Tento pohyb opakujte 10x na každej ruke.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

2.

Jeden po druhom ohýbajte prsty smerom k dlani. Vždy vydržte niekoľko sekúnd a prst pomaly vystrite. Pokračujte s každým prstom na oboch dlaniach.

3.

Nezabudnite ani na palec. Ohnite ho smerom k dlani tak, aby sa dotýkal lôžka malíčka. Vydržte niekoľko sekúnd a uvolnite.

4.

Urobte písmeno O. Končeky prstov spojte s končekom palca tak, aby vám vznikol čo najkrajší tvar kruhu. Vydržte pár sekúnd a uvolnite. Tento cvik je výborný najmä v prípade, ak trpíte stuhnutosťou prstov.

5.

Skontrolujte pravý uhol. Položte ruku na rovnú plochu a presvedčte sa, že dokážte udržať kĺb palca niekoľko sekúnd v pravom uhle.

6.

Vystrite čo najviac prsty na rovnej ploche. Vydržte niekoľko sekúnd a uvolnite. Opakujte 5 x s každou rukou.

7.

Zdvíhajte postupne prsty tak, že dlaň máte stále položenú na rovnej ploche. Prst sa snažte vždy zdvihnúť čo najvyššie.

8.

Mačací pazúr. Stočte prsty tak, aby sa konce dotýkali spodného článku. Držte 30 sekúnd a uvoľníme.

9.

Nezabudnite na zápästia – tie sú rovnako dôležité ako iné časti ruky. Vystrite dlaň pred seba, druhou rukou uchopte za prsty a pomaly ohýbajte tak, aby bola ruka čo najviac zaklonená. Vydržte niekoľko sekúnd a opakujte aj s druhou rukou.

Najjednoduchšia pomoc – gumička

Noste ju vždy so sebou. Natiahnite gumičku okolo prstov a jemne tlačte prstami proti gumičke (otvárajte a zatvárajte dlaň. Je to vynikajúci tréning aj pre najdrobnejšie kosti na prstoch. Okrem toho ide aj výborný anti-stresový tréning.

zdroj: littlethings

Reuma vás naučí uvedomiť si hodnotu potravín: TOP potraviny, ktoré znižujú zápal

Odborníci jednoznačne odporúčajú veľa zeleniny a ovocia. Zahrňte vo svojej stravy ovocné šťavy, mliečne výrobky, aj zeleninové polievky. Rovnako prospešné sú aj kyslé mliečne výrobky. Nezabudnite jesť viac tvarohu a tiež mäkké druhy syra, cestoviny a obilniny.

Rybí olej

Je najbohatším zdrojom omega-3 mastných kyselín EPA a DHA, ktoré majú silný protizápalový účinok. Odporúčame použiť klasický rybí olej v množstve asi 1 PL denne. Je cenovo východnejší ako rybí olej v kapsliach a predávajú ho už aj čistený, bez zápachu.

Tučné severské ryby

Hoci losos nepatrí medzi najlacnejšie ryby, jeho konzumácia je pri liečbe reumatizmu naozaj veľmi nápomocná. Je totiž najbohatší na omega-3 mastné kyseliny. Dávajte však pozor, aby nebol nakladaný v rastlinnom oleji, ani inak upravený na rastlinných olejoch. Tie by znehodnotili jeho liečebné účinky.

Salmon, Cooked, Food, Fish, Herbs, Delicious, Red

Zelený čaj

Ďalší skvelý pomocník pri liečbe reumatizmu. Odporúčaná denná dávka je 4 – 6 vrecúšok, avšak nepite ho pred spaním. Obsahuje totiž kofeín. Je vhodné užívať ho dlhodobo a po zmiernení príznakov znížte dávku na 2 čajové vrecúška denne.

Surová zelenina

Surová zelenina je bohatá na vitamíny a pomáha odbúravať škodlivé zápalové látky. Jej pôsobenie v črevnej sliznici znižuje zápaly.

Olivový olej

Olive Oil, Salad Dressing, Cooking, Olive, Healthy

Olivový olej je pre reumatika najvhodnejšie zvoleným olejom. Obsahuje 70% mononenasýtenej omega-9 kyseliny olejovej, ktorá sa správa neutrálne v súvislosti s tvorbou zápalových látok. Navyše obsahuje z rastlinných olejov najmenej omega-6, ktoré naopak prispievajú k tvorbe zápalu.

Kokosový olej

Kokosový olej je vhodný najmä pri tepelnej úprave pokrmov, pretože je z rastlinných olejov tepelne najodolnejší. Má menej ako 5% omega-6 mastných kyselín a navyše obsahuje zdraviu prospešné prirodzene nasýtené tuky.

Ľanový olej

Ľanový olej pomáha, nakoľko je najbohatší rastlinný zdroj omega-3 obsahujúci 50% ALA. Nevýhodou v porovnaní s rybím olejom je nutnosť premeny ALA v tele na protizápalovo účinné EPA a DHA. Táto premena prebieha u mladých ľudí v rozsahu približne 10 % a vekom sa znižuje, takže starší ľudia nedokážu využiť ľanový olej na tvorbu protizápalových látok, využívajú ho len ako zdroj energie.

Nevhodné potraviny pri reume

Ak trpíte reumou, vyhnite sa častej konzumácii repkového, slnečnicového, či sójového oleja. Vyraďte zo svojho jedálnička tiež arašidové a kešu oriešky, rastlinné maslo a červené mäso. Tieto potraviny totiž podporujú zápalové procesy v tele. Vyhnite sa tiež nadmernej konzumácii zemiakov, škrobov, bielej múky, sladkostí a je potrebné úplne vylúčiť alkohol. Konzumácia jednoduchých cukrov a alkoholu môže dokonca zhoršiť zápalové reakcie.

Babské recepty na zmiernenie bolesti

Zábaly z kapusty

Kapustové listy jemne naklepeme tĺčikom aby pustili šťavu a priložíme v niekoľkých vrstvách na postihnuté miesto. Obviažeme obväzom a necháme pôsobiť, najlepšie cez noc.

Cabbage, Drop Of Water, Fresh, Green, Leafy, Pile Up

Liehové extrakty z bylín

Nazbierajte si kvety pagaštanu, mladé výhonky borievky, mladé šišky z jedle či mladé jedľové ihličie a namočte na 14 dní do liehu. Tieto prísady môžete buď kombinovať, alebo ich použiť po jednom. Hotovým extraktom natierajte postihnuté miesto. Použiť môžete aj žihľavový extrakt. Žihľavu zalejte olejom a nechajte takisto 14 dní lúhovať.

Čaje

Aj bylinkové čaje vám môžu pomôcť zmierniť príznaky reumy. Pomáha napríklad žihľavový čaj, odvar z kvetov bazy, či zo zeleného ovsa. Rovnako pomáha aj odvar z truskavca. Pripravte si ho podľa nasledujúceho receptu: 5 lyžičiek truskavca zalejte 1 litrom vody. Nechajte vylúhovať a pite 2 – 3 krát denne. Môžete si z neho spraviť aj kúpeľ či obklad.

Stinging Nettle, Nature, In The Free, Phytotherapy

Pri reumatizme rovnako dobre pomáha aj vhodná diéta. Odporúča sa konzumácia takých potravín, ktoré prispievajú k zníženiu zápalu a dopĺňať ich takými potravinami, ktoré majú neutrálny vplyv na zápal.