Zaraďte do svojho denného režimu túto sériu 5 cvikov a budete prekvapení, čo sa stane s vašim telom!

32780 0

Toto cvičenie podľa VERYOMINA – zdravie a kondícia je veľmi efektívne a okrem toho, že vám dodá energiu, pomáha aj v boji proti obezite.

Cvičenie obnovuje pohyblivosť, posilňuje chrbticu, brušné svaly, sedacie svaly aj ostatné kritické partie na tele.

Navyše,  budete sami prekvapení, ako dobre sa cítite!

Motýlia póza

Zlepšuje cirkuláciu krvi v panvovej oblasti brucha a chrbta, a zlepšuje stav orgánov, ktoré sa tam nachádzajú.

U mužov môže napríklad pomôcť pri problémoch s prostatou, u žien zase pomôže uľaviť od bolesti pri menštruácii a dokonca môže uľahčiť pôrod u tehotných žien.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Tento cvik zlepšuje otváranie bedrových kĺbov, avšak necvičte ho, ak máte problémy s kolenom. 

Inštrukcie:

Pod chrbát a kolená použite vankúše.

Ľahnite si na zem s vystretým chrbtom, roztiahnite kolená, spojte chodidlá a snažte sa päty tlačiť čo najviac k sebe.

Môžete si pomôcť rukami, nezaťažujte svaly, dýchajte zhlboka a pokojne.

Vydržte v tejto póze 30 – 60 sekúnd. Postupne môžete čas predlžovať.

Pri dvíhaní uvoľnite svaly stehien, pomôžte si rukami, aby ste sa vyhli úrazu.

Holub

Sedavý životný štýl nás zbavuje schopnosti rotácie flex.

Zvýšte mobilitu bedrových kĺbov pomocou tohto ďalšieho cviku.

Inštrukcie:

Jednu nohu položte dopredu tak, aby bolo koleno ohnuté a preložené pred stehno druhej nohy.

Druhú nohu natiahnite dozadu, boky rozťahujte smerom von. Účinok pocítite prakticky ihneď.

Pri cvičení vždy počúvajte svoje telo. Mierne bolesti sú bežné, avšak silné bolesti by ste nemali prehliadať.

Ak ste začiatočník, postupujte nasledovne.

 

Kolená položte na podložku, takisto aj dlane tak, že budú priamo pod ramenami.

Kolená smerujte pod boky. Pravé koleno zatlačte dopredu tak, aby sa dotýkalo pravého zápästia.

Chodidlo potom jemne pritlačte k zápästiu ľavej ruky.

Chrbticu vytiahnite hore opierajúc sa o ruky.

Pokúste sa tlačiť panvou proti podlahe.

Ak cítite príliš veľké napätie v oblasti stehna, môžete sa predkloniť, oprieť rukami o zem vpredu a časť váhy tak preniesť na predlaktia.

Vydržte 5 – 10 dýchacích cyklov. 

Kobra

Podporuje aktiváciu endokrinných žliaz, pomáha zvyšovať objem pľúc, stimuluje činnosť štítnej žľazy a prištítne telieska na posilnenie brušných svalov, čo pomáha aktivovať gastrointestinálny trakt.

Inštrukcie:

Ľahnite si na podložku na brucho a celé telo držte natiahnuté v jednej línii.

Napnite kolená a stehenné svaly, ako aj svaly zadku a paže.

Potom vydýchnite, dlane položte na podložku, odtlačte sa od podložky, jemne nadvihnite telo tak, že súčasne ťaháte hore aj krk a plecia.

Vydržte 30 sekúnd a zopakujte 2 až 3-krát. 

Lotosová pozícia

Tento cvik tónuje svaly chrbta, pomáha zvyšovať pružnosť svalov nôh v tejto polohe, zlepšuje trávenie a urýchľuje metabolizmus tukov, čo je veľmi dôležité pre ľudí, ktorí chcú schudnúť.

Pri správnej výžive vám tento cvik pomôže rýchlejšie schudnúť. 

Inštrukcie:

Sadnite si na podložku, pravú nohu chyťte za chodidlo a pätou si ju dajte na stehno ľavej nohy.

Koleno položte na zem.

To isté zopakujte s ľavou nohou.

Kolená a boky by mali ležať na podlahe, päty by mali smerovať na pupok.

K vykonávaniu tohto cviku pristupujte pomaly a postupne. Ak neuspejete hneď, nezúfajte.

Lukostrelec

 

Posilňuje ramená, zoštíhľuje pás, dodáva pružnosť svalom nôh a zlepšuje trávenie.

Tento cvik môže napraviť miernu deformáciu bedrových kĺbov, držanie tela a pomáha spaľovať prebytok telesného tuku.

Cvičte tento cvik, až kým pre vás nebude jednoduchý.

Inštrukcie:

 

Sadnite si na podlahu s rovnými nohami natiahnutými vpred.

Chyťte sa za palce, ľavú nohu si pritiahnite k ľavému uchu, lakeť natiahnite za ucho, zatiaľ čo pravá noha musí zostať ležať rovno na podlahe.

V tejto polohe zotrvajte 20 – 30 sekúnd.

Ak sa vám to nepodarí, nenechajte sa odradiť.

UPOZORNENIE: V prípade akýchkoľvek zdravotných ťažkostí alebo tehotenstva, sa pred cvičením poraďte so svojim lekárom. 

 

 

Témy:


Pridajte svoj komentár