Už žiadne bolesti kolien: Tieto terapeutické cviky ich dajú do poriadku a vy si budete môcť znovu užívať radosť z pohybu!

1761

Uzdravte svoje kolená. Dr. Evdokimenko poradil cviky, ktoré vás zbavia bolesti a pomôžu znovu rozhýbať vaše kolená. 

Tieto terapeutické cviky pomáhajú pri bolestiach kolenných kĺbov a zlepšenie stavu pocítite veľmi rýchlo. Stačí 5 minút denne a zlepší sa vaša pohyblivosť, čo ihneď pocítite.

Cvičenie pomáha pri týchto zdravotných ťažkostiach:

– artróza kolenného kĺbu

– poškodenie menisku

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

– artritída

rekonvalescencia po úrazoch kolena

Cvičenie je potrebné vykonávať 1 až 2-krát denne. 

Upozornenie: Cvičenie by ste nemali vykonávať v prípade, že máte zvýšenú telesnú teplotu, počas chrípky, bolestiach hrdla, v prvom mesiaci po operáciách, pri akútnych ochoreniach vnútorných orgánov a v prípade akýchkoľvek ďalších zdravotných ťažkostí sa o vhodnosti cvičenia poraďte so svojim ošetrujúcim lekárom. 

Ak vám niektorý z cvikov spôsobuje neznesiteľnú bolesť, vynechajte ho!

1. Cvik

Ľahnite si na chrbát na rovný povrch s vystretými nohami, najlepšie na podložku umiestnenú na zemi a pod hlavu si podložte malý vankúš.

Pri tomto cviku je dôležité kĺzanie, takže by sa vám podložka mala šmýkať.

Cvičenie je veľmi jednoduché.

Pomaly a plynulo šmýkajte cez päty nohy k sebe tak, aby ste ich ohli v kolenách, potom ich plynulo vráťte naspäť. 

Počas vykonávania tohto cviku počítajte do 5, aby ste ho vykonávali na 5 dôb.

Začnite s 10 až 12 opakovaniami a potom postupne zvyšujte počet až na 30 až 35-krát. 

Upozornenie: Počas prvých dní môžete pri tomto cvičení pocítiť miernu bolesť, tá by však postupne mala ustúpiť. 

2. Cvik

Pri druhom cviku si opäť ľahnite na rovný povrch, ale tentokrát na brucho.

Pomaly pokrčte obe nohy najviac ako sa dá, potom ich pomaly a plynulo vráťte naspäť.

Nič neťahajte nasilu a vyhýbajte sa trhavým a prudkým pohybom.

Začnite 12 až 15 opakovaní a postupne pridávajte počet, až kým sa nedostanete na 30 až 35 opakovaní. 

Celé cvičenie si môžete pozrieť v priloženom VIDEU.

 

 

Foto: pixabay
Témy:


Pridajte svoj komentár