Cvičím len 2 týždne a chrbát mám ako za mlada: Česká trénerka ukázala najlepšie naťahovacie pohyby pre zdravú chrbticu!

831 0

Máte ráno problémy rozhýbať sa, bolia vás kĺby a chrbtica? Zaraďte do svojho denného programu jednoduché naťahovacie cviky, a tak účinne bojujte s bolesťami kĺbov.

Účinky:

  • rozhýbanie, prekrvenie, prehriatie kĺbov a kĺbových spojení, stavcov a medzistavcových platničiek,
  • precvičenie svalov okolo kĺbov, natiahnutie skrátených svalov, dráždenie reflexných dráh
  • obnovenie pôvodnej fyziologickej dĺžky svalov, prekrvenie svalstva a šliach,
  • vyrovnanie nepomeru medzi nadmerne používaným (skráteným) a inaktívnym (ochabnutým) svalstvom,
  • prevencia voči zraneniam, obmedzenie blokád stavcov a kĺbov (skrátené svaly majú tendenciu preťahovať stavce a kĺby na svoju stranu, a tým spôsobovať blokády).

Zásadné pravidlá: pohyb je skôr pomalý, pozvoľný, nie kŕčovitý. Je nutné vyvarovať sa prudkým švihovým pohybom. Pohyb vykonávajte spočiatku v menšom rozsahu a rozsah postupne zvyšovať do krajnej polohy. Je vhodné pri pohybe preciťovať mierne napätie, nie však bolesť. Cvičiť v staticky menej náročných polohách (sed, ľah, stoj s oporou), aby sa obmedzilo napätiu svalov pri udržiavaní rovnováhy.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Témy:


Pridajte svoj komentár