Chirurg ukázal najjednoduchší spôsob, ako pomôcť chrbtici – a zabralo to: Keby to vedel každý, bolo by oveľa menej operácií!

1092 0

Veľká časť populácie má problémy s chrbticou a mnohí sa obávajú toho, že dospejú až do štádia, kedy bude operácia nevyhnutná. Ruský chirurg ukazuje, ako sa tomu môžete vyhnúť tak, aby operácia vôbec nebola potrebná.

Jednoduché pohyby namiesto operácie

Niektorí ľudia majú problémy s deformáciou chrbtice alebo s medzistavcovými platničkami, čo im spôsobuje nepríjemné bolesti. Možnými príčinami problémov môže byť sedavý spôsob života, namáhavá fyzická práca, nadmerné zaťažovanie chrbtice, ale aj oslabenie chrbtových svalov, čo môže viesť až k problémom s pohybom. Istý chirurg preto názorne predviedol zopár jednoduchých pohybov, ktoré vám pomôžu. Sú vhodné nielen pre tých, ktorí trpia bolesťami chrbtice alebo majú vyskočenú platničku, ale aj ako prevencia pred problémami s chrbticou.

Prevencia nad zlato

Ľahnite si na chrbát, relaxujte a začnite striedavo krčiť kolená. Potom narovnajte nohy a striedavo ich dvíhajte. Všetky pohyby robte pokojne, netreba sa pri nich ponáhľať. Následne môžete pokrčiť kolená a jednu nohu vykladajte na koleno druhej nohy. Potom nohy opäť pokrčte a natáčajte telo do strán, pričom sa chrbtica bude napínať.

Pohyby, ktoré sú záchranou pre chrbticu – mal by ich poznať každý!

Lež na chrbte. Ohýbajte kolená jeden po druhom (8 krát).

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Zodvihnite nohy jednu po druhej (8-krát). Snažíme sa mať nohy čo naj-rovnejšie.

Ohnite nohy v kolenách a striedavo ťahajte chodidlá ku kolenám (8-krát).

 

Ohnite nohy v kolenách a striedavo ťahajte na pravú a na ľavú stranu – skúste sa dotýkať podlahy (8 krát).

Spolu vytiahnite kolená k hrudníku (8-krát).

Ťahajte obe kolená na hrudníku naraz (8-krát).

Roztiahnite ruky, otočte celé telo doprava a doľava tak, aby sa dlane spojili, ale nohy ostali rovno a na podlahe (8 krát).

V polohe na kolenách striedavo vystrieme jednu a druhú nohu (8-krát).

Teraz pridajte opačnú ruku k nohe, natiahnite celé telo (8 krát).

A posledný cvik je známy mačací chrbát: ohyb dychu, výdych – ohyb (8 krát).

 

Témy:


Pridajte svoj komentár