Červenú cibuľu neprehliadajte – zázrak pre kosti, unavenú pečeň aj imunitu: Toto dokáže, len tá surová!

Červená cibuľa je chuťovo najjemnejšia zo všetkých druhov cibule, ktoré v kuchyni používame. Aj preto jej chuť krásne doladí šaláty a prílohy. Vedeli ste však, že červená cibuľa je aj veľmi prospešná pre vaše zdravie? Červená cibuľa obsahuje množstvo užitočných látok, ktoré v iných druhoch nenájdete. jej účinky ocenia najmä ľudia trpiaci ochoreniami pečene, kostí, kĺbov a ohromne sa hodí aj ľuďom trpiacim poruchami štítnej žľazy.

Červená cibuľa a jej účinky:

  • zlepšuje imunitu,
  • urýchľuje regeneráciu pečene, odstraňuje škodliviny z tela,
  • podporuje a zrýchľuje trávenie -skvelá na chudnutie,
  • protizápalový efekt,
  • posilňuje žalúdok a črevá, upravuje črevnú mikroflóru,
  • obsahuje silné antioxidanty zo skupiny flavonoidov, je preto výbornou  prevenciou rakoviny,
  • rozpúšťa zrazeniny v krvi a čistí cievy,
  • prevencia kŕčových žíl, hemeroidov, artériosklerózy,
  • vďaka obsahu zinku, mangánu, kremíka a síry spevňuje vlasy a nechty,
  • obzvlášť dôležitá pre ženy po 40-tke – znižuje u nich riziko osteoporózy, najmä u žien po štyridsiatke.

Červená cibuľa nestráca cenné antioxidanty a živiny ani úpravou varom, zmení sa však jej farba a zmení sa pomer živín. Faktom teda ostáva, že najzdravšia je surová!

Priložte si šťavuna krk, dokáže pomôcť „pomalej“ štítnej žľaze!

Hoci aróma cibule nie je príjemná, jej látky sú natoľko silné, že dokážu preniknúť cez pokožku do nášho organizmu a pôsobia tak obzvlášť rýchlo. Lekár Igor Knjazkin uvádza, že červená cibuľa je dôležitá pre štítnu žľazu a dlhodobo ju využíva pri liečbe svojich pacientov. Môže za to vysoký obsah protizápalových látok, ktoré pomáhajú najmä v prípade zníženej funkcie štítnej žľazy. Dokáže tak ovplyvniť správnu produkciu hormónov. Stačí, ak cibuľu prerežete na polovicu tak, aby ste z nej získali čerstvú šťavu. Potom si aspoň raz do týždňa namočte prsty do tejto čerstvej šťavy a krátko si jemnými krúživými pohybmi masírujte krk blízko štítnej žľazy. Túto kúru aplikujte pred spaním a ráno umyte mydlovou vodou, aby ste sa zbavili zápachu. Okrem toho táto kúra výborne pomáha aj pri zápaloch hrdla!

Recept na bleskovú nakladanú cibuľu v sladko-kyslom náleve

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Potrebujeme:

veľkú červená cibuľa 1 ks
jablčný ocot 1/2 hrnčeka
horúca voda 1 hrnček
hnedý cukor 1 lyžica
morská soľ 1 a 1/2 lyžičky

Postup:

V miske zmiešajte ocot, horúcu vodu (nie vriacu), cukor a soľ. Miešajte, kým sa cukor a soľ úplne nerozpustí.Cibuľu ošúpte, rozkrojte na polovice a nakrájajte na menšie kúsky. Cibuľu dajte do pohára a zalejte ju octovým nálevom.Ak sa ponáhľate, nechajte pohár aspoň 1 hodinu v izbovej teplote uležať. Čím dlhšie necháte lúhovať, tým lepšie. Cibuľka vám takto vydrží 2-3 mesiace na chladnom mieste.

Recept na omladenie organizmu a zdravé cievy

Nasledujúci recept čistí cievny systém (žily a tepny) a prirodzene obnovuje krvný tlak. Eliminuje aterosklerózu (kôrnatenie tepien), ktoré sa prejavuje hrubnutím cievnych stien, pričom tie strácajú pružnosť.

Potrebujeme:

1 l bieleho prírodného vína

500 g červenej cibule

250 g korena petržlenu

2 vetvičky petržlenovej vňate

150 ml medu

Postup:

Cibuľu umyte a nakrájajte na drobno. Vložte do sklenenej nádoby a zalejte vínom. V hrnci uvarte koreň aj vňať petržlenu (voda by mala presahovať petržlen asi na hrúbku jedného prsta). Nechajte variť kým voda neklesne na 30 – 50 %. Vývar z petržlenu nechajte ochladiť a nalejte k cibuli a vínu, a pridajte 150 ml medu. Takto pripravenú medicínu dôkladne zavrite a nechajte lúhovať 7 dní za pravidelného pretrepania. Po 1 týždni je medicína pripravená na konzumáciu.

Dávkovanie:

Konzumujte 1 PL, trikrát denne, vždy 30 minút pred jedlom. Tento recept je jedným z najúčinnejších receptov na čistenie ciev. Pite tiež dostatok tekutín ako sú bylinné čaje, čerstvé zeleninové šťavy a pramenitú vodu. Vďaka nim sa vyplavujú krvné usadeniny a cievy sú zdravšie a pružnejšie.

Zdroj: revistasanatate.net