Dietológ to radí každému, kto chce schudnúť: Podľa tohoto zistíte, kde sa vám v tele ukladá tuk a ako sa ho zbaviť!

Nezáleží na tom, či je vaša postava štíhla, alebo plnšia. V každom prípade je dôležité venovať pozornosť tomu, kde sa vám v tele ukladá tuk. Na jednej strane to môže byť signálom rôznych zdravotných komplikácii a takisto vám to pomôže v boji proti tukovým vankúšikom.

Prsia a ramená: Je možné, že v tomto prípade za ukladanie tuku môže práve genetika a tento tuk je možné spáliť iba pri celkovej strate hmotnosti. V každom prípade je vhodné vypočítať si index telesnej hmotnosti BMI, vďaka ktorému sa jednoducho dozviete, či je vaša váha normálna, trpíte nadváhou, alebo dokonca obezitou.

Brucho: U žien sa považuje za obezitu, ak je obvod pása viac ako 88,9 cm. U mužov je to obvod pása 101,6 cm.

Boky a stehná: Aby ste zistili, či trpíte nadváhou v tejto oblasti, je potrebné skontrolovať pomer pása k bedrám, ktorý sa dá tiež vypočítať. Stačí len vydeliť obvod pása obvodom bedier. V prípade mužov by mal byť tento údaj menej ako 2,29 cm a v prípade žien 2,16 cm a menej.

Brucho

...

Nedávna štúdia ukazuje, že brušný tuk vo zvýšenej miere je indikátorom možného infarktu, alebo cukrovky. Tuk okolo pása sa nazýva viscerálny a ukladá sa okolo životne dôležitých vnútorných orgánov. Práve preto je nebezpečný. Zbystrite teda pozornosť, ak máte typ postavy JABLKO, alebo HRUŠKA. Práve tieto dva typy postavy sú totiž najviac náchylné na srdcovo-cievne choroby.

Hruška – má užší pás a plecia ako boky. Ak máte hruškovitý typ postavy, nemusí to nevyhnutne znamenať, že ste v ohrození. Hrušky sú však náchylnejšie na priberanie na váhe a po menopauze sa môže tento typ postavy zmeniť na typ JABLKO.

Jablko – má výraznejší pás ako plecia a boky. A práve to môže predstavovať v blízkej budúcnosti zdravotné ťažkosti.


Akonáhle začnete cvičiť a konzumovať viac potravín s vyšším obsahom vlákniny, budete dosahovať dobré výsledky najmä v oblastí pásu. Je však potrebné zamerať sa na celkovú stratu hmotnosti, preto zaraďte do svojho cvičebného plánu predovšetkým kardiovaskulárne cvičenia typu beh, plávanie, či jazda na bicykli. Nezabudnite však, že aj stres a nedostatok spánku majú za následok ukladanie tuku v brušnej oblasti.

Prsia a ramená

V prípade, že váš BMI index signalizuje nadváhu, prípadne obezitu, odporúča sa celková strata hmotnosti. Keďže je však všeobecne známe, že svaly prispievajú k rýchlejšiemu spaľovaniu tukov, odporúča sa kombinovať kardio cvičenie so silovým. Vďaka tomu sa bude vaša postava rýchlejšie formovať a úbytok tuku bude výraznejší. Ak trpíte obezitou, dajte si skontrolovať aj hladinu inzulínu.

Ak chcete viac zamerať svoje chudnutie na oblasť pŕs a ramien, pomôžu vám kľuky, doska (plank) a cviky na triceps. Je vhodné dodržiavať pitný režim a konzumovať stravu bohatú na vlákninu.

Boky a stehná

Tuk okolo bokov a stehien sa považuje za podkožný tuk. To znamená, že sa tieto tuky nedostanú do krvného obehu a nepoškodzujú vnútorné orgány. Sú teda relatívne bezpečnejšie, ako tuk v páse.


Redukcia tukov v oblasti bokov je možná takisto celkovým znížením hmotnosti. Spracované potraviny a cukor nahraďte čerstvým sezónnym ovocím a zeleninou. Akonáhle si vaše telo zvykne na novú stravu, začnete spaľovať prebytočný tuk, aby ste získali energiu. To je najlepší čas na to, aby ste začali cvičiť. Najviac vyťažíte z intervalových tréningov s vysokou intenzitou, ktoré sú v tomto prípade veľmi efektívne. Intervalový tréning spočíva v tom, že striedate krátke intenzívne cvičenie s krátkym odpočinkom.

Zdroj: brightside.me