Ako si zlepšiť držanie tela len za 2 minúty denne a zabezpečiť si tak dobré zdravie po zvyšok života

Správne držanie tela by si mali ľudia osvojovať už od detstva, no pravdou je, že v dospelosti zaň môže aj sedavý spôsob života. To však spôsobuje zdravotné problémy, a tak by ste mali poznať pár trikov, ako svoje držanie tela zlepšiť.

Správne držanie tela by si mali ľudia osvojovať už od detstva, no pravdou je, že v dospelosti zaň môže aj sedavý spôsob života. To však spôsobuje zdravotné problémy, a tak by ste mali poznať pár trikov, ako svoje držanie tela zlepšiť.

Celodenné sedenie v práci a potom aj doma sa podpisujú pod zlé držanie tela. Výsledkom je nielen to, že to pôsobí neesteticky, ale aj spôsobuje zdravotné problémy ako napríklad bolesť hlavy i chrbta. Naopak, správne držanie tela uľahčuje dýchanie a prispieva k prevencii ochorenia svalov i kostí.

Len tak si však uvedomiť, že sa máte narovnať, nie je celkom jednoduché, preto si musíte správne držanie tela osvojiť trochu inak. Napríklad pomocou ľahkých, no účinných cvikov, ktoré vám zaberú denne len pár minút. Toto je päť najlepších cvikov na zlepšenia držania tela.

1. Zopnuté ruky

Ruky zohnete v lakťoch a dlane zopnete k sebe, avšak nie pred hrudníkom, ale za chrbtom. Ihneď ako to urobíte, vás pozícia rúk automaticky prinúti vystrieť sa. Priamka medzi pravým a ľavým lakťom i ramenami musí byť rovná. V tejto pozícii vydržte 10 sekúnd.

Foto: genial.guru

 

2. Visiaci zámok

Je možné, že tento cvik nebudete vedieť vykonať dokonale na prvý raz, no keď sa budete snažiť, priblížite sa k cieľu. Tým je totiž spojiť končeky prstov jednej ruky s prstami druhej ruky, presne ako na obrázku. Vydržte päť sekúnd a potom ruky prestriedajte.

...
Foto: genial.guru

 

3. Otáčanie

Pri tomto cviku ostaňte sedieť na stoličke a ruky si dajte za hlavu. Bez zmeny polohy v dolnej časti tela sa vytočte na pravú stranu, po piatich sekundách na pravú, pričom hlavu otáčajte tiež.

Foto: genia.guru

 

4. Sed na kraji stoličky

Pri tomto cviku je potrebné sadnúť si na kraj stoličky a ruky dať za hlavu, pričom ich máte opreté o vrch stoličky. Pohľad smerujte smerom nahor.

Foto: genial.guru

 

5. Trik s chodidlami

Túto pozíciu je dobré zaujať po vykonaní vyššie spomínaných cvikov. Chodidlá položte na zem, ale jednu nohu dajte čo najďalej od druhej, pričom seďte na kraji stoličky. Narovnajte chrbát.

Foto: genial.guru

Najlepšie na tom všetkom je, že tieto cviky môžete praktizovať nielen doma, ale aj v práci. Nájdite si chvíľku a skúste ich bez toho, aby ste vôbec opustili kreslo, na ktorom sedíte. Ideálne je, ak budete tieto cviky vykonávať každý deň. Navyše, správne držanie tela vašej postave pridá na atraktivite, takže budete vyzerať lepšie.