Ako rýchlo schudnúť pred dôležitou udalosťou: Držte sa týchto rád a výsledky vás ohromia!

Čaká vás dôležitá spoločenská udalosť a chceli by ste vyzerať čo najlepšie? Ak si neviete dať rady s povianočnými kilami a pri pohľade do kalendára vás už chytá panika, nezúfajte. Stačí správne nastavenie mysle a odhodlanie urobiť niečo so svojim telom. Tieto rady vám pomôžu schudnúť v krátkom čase a naštartujú váš metabolizmus. Kilogramy pôjdu dolu bleskovou rýchlosťou. Nebojte sa, nečaká vás žiadne hladovanie. Naopak. Jedálny lístok je veľmi pestrý a za 14 dní môžete zhodiť až 6 kg!

Brušný tuk

Brucho je problematická partia a preto treba chudnutie z brušného tuku čo najviac podporiť. Základom je dať do poriadku trávenie a naštartovať metabolizmus. Bez toho môžete tráviť hodiny cvičením a brušného tuku sa aj tak nezbavíte. Práve s tým vám pomôže tento jednoduchý nápoj, ktorý určite zaraďte do svojho pitného režimu.

Potrebujeme:

1 PL jablčného octu

3 PL petržlenu a petržlenovej vňate

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

1 citrón

400 ml vody

Postup:

Petržlen nakrájajte a vňať nasekajte. Petržlen vložte do vody a varte do mäkka, vňať vložte do vriacej vody pred dovarením. Potom vypnite a nechajte lúhovať asi 5 minút. Následne vlejte šťavu z citróna a jablčný ocot. Nápoj dôkladne premiešajte a preceďte. Tento nápoj pite každý deň ráno a cca 2 hodiny pred spaním.

Petržlen má močopudné účinky, detoxikuje organizmus a má schoponosť nakopnúť metabolizmus. Citrón okrem dodania štedrej dávky vitamínu C urýchli činnosť tráviaceho systému a vstrebávanie vápnika v tukových bunkách, čím zabezpečí podporu pre chudnutie. No a jablčný ocot je známym pomocníkom pri znižovaní telesného tuku, pretože okrem iného aj znižuje chuť do jedla.

Strava

Tento program bol vyvinutý švajčiarskymi odborníkmi na výživu a je založený na dennom striedaní príjmu proteínov a uhľohydrátov.

V deň bielkovín treba konzumovať iba bielkovinové potraviny. Bielkoviny sa trávia pomerne dlho a telo musí najskôr extrahovať energiu z glykogénových zásob pečene a potom z tukových buniek.

Sacharidový deň doplňuje zásoby glykogénu, ale keďže energie stále nie je dosť, tuky sa štiepia ďalej. Táto metóda umožňuje chudnutie a zároveň napomáha zrýchliť metabolizmus.

Pri tomto spôsobe stravovania má telo dostatočný prísun všetkých dôležitých vitamínov a minerálov, strava je pestrá, takže vďaka tomu vám nič nechýba a chudnutie nie je utrpením. Po sacharidovom dni sa tešíte na bielkovinový a naopak.

Zaujímavosťou tohto stravovacieho plánu je, že čím viac vážite, tým vyšší bude váš úbytok na váhe. Navyše nebudete trpieť návalmi vlčieho hladu, pretože sa odporúča konzumovať menšie porcie viackrát za deň.

Potraviny zo zoznamu povolených jedál môžete jesť bez obmedzení, ale nemali by ste sa prejedať. Odporúča sa konzumovať asi 1200 kcal. Ak máte aktívny životný štýl, potom môžete príjem zvýšiť na 1600 kcal. Toto sú orientačné hodnoty, pretože každý človek je iný a dôležitú úlohu zohráva aj vek, pohlavie a ďalšie faktory.

Bielkovinový deň

Povolené sú napríklad tieto potraviny:

– Nízkotučné mäso a ryby
– Vajcia
– Morské plody
– Mlieko a mliečne výrobky
– Brokolica
– Mandle
– Zelený hrášok
– Tofu

Sacharidový deň

– Takmer všetko ovocie a zelenina okrem banánov, hrozna a zemiakov

– Šaláty, polievky, čerstvé džúsy

– Fazuľa

– Cícer

– Ovsené vločky

– Natural ryža

– Celozrnné pečivo

– Špaldové výrobky

Vzorka menu na bielkovinový deň

RAŇAJKY

– Dve varené vajíčka na tvrdo, alebo omeleta z dvoch vajec

– Nízkotučný tvaroh, alebo nesladený jogurt, alebo pohár kefíru

OBED

– Varené, pečené, alebo dusené mäso (kuracie, hovädzie, morčacie)

– Nízkotučné ryby

– Syrové pochúťky

– Huby

VEČERA

– Nízkotučný tvaroh

– Cottage cheese, alebo tvdý syr s nižším obsahom tuku

– Biele jogurty

Počas oboch dní môžete piť čierne, zelené alebo bylinné čaje, kávu bez cukru. Môžete tiež konzumovať neutrálne potraviny ako je listová zelenina, šalátové uhorky, stopkový zeler, karfiol, paradajky, paprika.

Vzorka menu na sacharidový deň

RAŇAJKY

– Ovocný šalát

– Ovsené vločky

OBED

– Zeleninová hustá polievka (bez zemiakov)

– Zeleninové rizoto s hnedou ryžou

– Fazuľový šalát

VEČERA

– Kapustovo-uhorkový šalát

– Cícerová nátierka s celozrnným chlebom

– Grilovaná zelenina

Malé prehrešky

Ak by  bol pre vás problém vydržať v deň bielkovín úplne bez sacharidov, netýrajte sa a doprajte si v rámci jedného jedla napríklad mäso s hrsťou natural ryže, alebo na raňajky jogurt s hrsťou ovsených vločiek. Takisto v sacharidový deň si môžete dopriať malú dávku bielkovín. Dôležité je však, aby vždy prevládali tie potraviny, ktoré korešpondujú s denným plánom. Ak pridáte ešte trochu aktívneho pohybu, úspech je zaručený!

Zdroj: takprosto.cc