Ako jesť a nepriberať: Zistite, kedy vaše telo najlepšie trávi a kedy sa už jedlo premieňa na tuk!

Snažíte sa schudnúť, ale márne? Neviete prísť na to, kde robíte chybu? Možno vám pomôže tento článok z portálu otozh, v ktorom sa dozviete, ako jesť a nepribrať! 

Biologické rytmy

Každý orgán a orgánová sústava v tele má svoje vlastné časové úseky, kedy rastie alebo naopak klesá ich aktivita. Ak si teda naplánujete jedlá na základe cyklických zmien v tele, bude vám lepšie tráviť a zrýchli sa aj váš metabolizmus. Už po krátkej dobe si všimnete, ako vaša hmotnosť začína klesať. 

Kedy treba jesť

Na základe štúdií o činnosti orgánov zostavili odborníci na výživu približný stravovací plán.

Od 6:00 do 10:00 sú najaktívnejšie črevá a žalúdok. Práve v tomto čase je najlepšie raňajkovať. Počas prípravy jedla vypite pohár vody s citrónovou šťavou. Môžete pridať  aj čajovú lyžičku medu. To pomôže stimulovať pankreas a pečeň.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Na raňajky sú vhodné jedlá bohaté na vlákninu, sacharidy a bielkoviny. Najlepšie sú vajcia, tvrdý syr, maslo, celozrnné pečivo, mliečna kaša s medom a ovocím. Jedlo sa úplne strávi a premieňa sa na energiu.

Nemali by ste siahať po nízkotučných náhradách a miesto nízkotučného jogurtu si pokojne doprajte hustý nesladený jogurt. Vaše prvé jedlo by malo byť kráľovské!

Od 9:00 do 13:00 tvrdo pracuje slezina a srdce. Toto je vhodný čas na psychickú záťaž a ľahké občerstvenie vo forme čaju so sušeným ovocím alebo na jogurt s banánom.

Od 13:00 do 15:00 sú opäť do práce naplno zapojené črevá a žalúdok. Zároveň však v tomto čase telo produkuje najviac enzýmov, ktoré spracúvajú cukor a škrob. Aby bol váš výkon stabilný, mali by ste telu dopriať asi 150 g chudého mäsa so zeleninovou prílohou. Ideálne je kuracie a morčacie mäso alebo ryby.

Od 16:00 do 17:00 sa aktivuje vylučovací systém: močový mechúr a potné žľazy. Zvyšuje sa spaľovanie tukov. Ideálne je stráviť túto hodinu bez jedla a venovať sa športu. Nezabudnite doplniť stratu tekutín a vypite aspoň 2 poháre vody.

Od 17:00 do 19:00 je ideálny čas na ľahkú večeru na upokojenie hladu a relaxáciu. Vhodná je napríklad grilovaná zelenina s rybou alebo kuracím mäsom, syrom a čerstvá zeleninová šťava. Majte na pamäti, že večerná porcia jedla by mala byť 2-krát menšia, ako obed.

Približne po 19:00 sa orgány gastrointestinálneho traktu spomalia. Tráviace enzýmy sa v tejto dobe už takmer neprodukujú. Aby ste zabránili hladu v spánku, doprajte si napríklad bylinkový čaj.

Od 20:00 do 21:00 začína telo produkovať melatonín – hormón, ktorý pripravuje telo na spánok.

Prispejte k relaxácii tela napríklad čajom bez kofeínu s harmančekom alebo tymianom, ktoré upokojujú nervový systém a pripravia telo na odpočinok.

Od 22:00 do polnoci sa zvyšuje koncentrácia melatonínu a somatotropného hormónu, ktorý je zodpovedný za rast u detí a metabolizmus u dospelých. Fáza aktívnej obnovy a spaľovania tukov.

Za predpokladu, že v tomto čase spíte a nejedli ste od večere, môžete spáliť až 900 kcal za noc!

Stravovanie podľa biorytmov je jednoduché a výsledok je viditeľný už za krátky čas. Budete sa cítiť oveľa lepšie!

Ráno budete plní energie, vstúpite do nového dňa v dobrej nálade a večer nebudete mať problém s relaxáciou a kvalitným spánkom.

Prajeme veľa šťastia!

 

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay