9 vysoko účinných cvikov pri bolestiach chrbtice: Zacvičte si doma a zbavte sa konečne bolesti, teraz je ten správny čas!

Dajte si do poriadku chrbticu pomocou jednoduchých, ale účinných cvikov.

Začnite hneď teraz! Účinok pocítite veľmi rýchlo, dôležitá je len pravidelnosť.

Dôležité je, že toto cvičenie vám pomôže v každom veku.

Moja mama to začala cvičiť po 60- tke!

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

 

Tieto cviky majú základ v joge, ktorá má vo všeobecnosti veľmi dobrý vplyv na celkové zdravie tela.

Rôzne štúdie potvrdili výhody jogy na fyzické, aj duševné zdravie.

Špeciálne relaxačné pózy vám pomôžu zmierniť aj chronické bolesti chrbta.

Upozornenie:

Sústreďte sa na to, aby ste cviky vykonávali správne! V prípade, že pociťujete pri cvičení neznesiteľnú bolesť, okamžite cvičenie ukončite! V prípade vážnejších ťažkostí konzultujte cvičenie s vašim lekárom. 

Cvik č. 1

 

 

Začnite vo vysokej polohe dosky, položte pravú nohu dopredu medzi ruky a kolenom sa zaprite o zem, akoby ste sa chceli cez neho postaviť. Druhú nohu natiahnite vzad s kolenom pritlačeným k podlahe.

Použite vyvýšenú podložku, ktorou podopriete ľavú ruku, nadýchnite sa a natiahnite pravú ruku smerom k stropu.

Hrudník jemne vytočte k pravému kolenu, vydržte 5 nádychov a vymeňte strany.

Opakujte 3-krát.

Cvik č. 2

 

 

Ľahnite si na chrbát s nohami vystretými v jednej priamke s telom.

Pravé koleno pritiahnite k hrudi a preklopte do strany cez ľavú nohu. Zhlboka dýchajte.

Ľavú ruku položte na vonkajšiu stranu pravého stehna a jemne pritiahnite k zemi.

Pravú ruku vystrite na zemi. Zatvorte oči a vydržte 8 nádychov.

Vymeňte strany.

Cvik č. 3

 

 

Posaďte sa s nohami prekríženými, pod zadok si dajte vyvýšenú podložku.

Do pravej ruky chyťte zrolovaný uterák a založte ju zhora za chrbát, pričom druhou rukou uchopte uterák zdola.

Vypnite hruď, zatiahnite uterák a vydržte 8 nádychov.

Vymeňte strany.

Cvik č. 4

 

 

Ľahnite si na brucho a pod čelo podložte vyvýšenú podložku.

Ľavú ruku zasuňte pod hrudník, to isté urobte s druhou rukou na opačnú stranu.

Vydržte 8 nádychov a potom vymeňte ruky.

Cvik č. 5

 

 

Dajte sa na štyri, kolená sú v pravom uhle.

Pravú ruku posuňte pod telom do opačnej strany a vystrite na zemi, pravé rameno a pravá polovica hlavy by mali ležať pokojne na podložke.

V tejto polohe posúvajte prsty ľavej ruky do najvyššieho bodu nad hlavou.

Vydržte 8 nádychov a vymeňte strany.

Cvik č. 6

 

 

Ľahnite si na chrbát, pričom hlavu a lopatky podložte vyvýšenou podložkou.

Nohy vystrite a jemne rozkročte na zemi. Ruky natiahnite po bokoch s dlaňami otočenými k stropu, chodidlá udržujte vo vodorovnej polohe.

Zatvorte oči, zhlboka dýchajte a vydržte 8 nádychov.

Cvik č. 7

 

 

Ľahnite si tvárou dolu a ruky dajte za chrbát. Spojte dlane, chodidlá napnite a vystrite špičky.

Naraz zdvihnite zo zeme hlavu, hrudník, chodidlá a ruky natiahnite vzad.

Vydržte 5 nádychov.

Cvik č. 8

 

 

Dajte sa na štyri a pred seba umiestnite dve vyvýšené podložky.

Ruky položte na podložky a natiahnite, pričom zadok ťahajte k pätám tak, že kolená nôh smerujú von a sú roztiahnuté na šírku trupu, špičky chodidiel sú spojené.

Zavrite oči a vydržte 8 nádychov.

Cvik č. 9

 

 

Dajte sa na štyri, kolená sú v pravom uhle a špičky chodidiel sa z chrbtovej strany opierajú o zem.

Pred seba položte dve vyvýšené podložky. Oprite sa o ne lakťami a dlane spojte za hlavou v oblasti krku.

Hrudník ťahajte jemne smerom k podlahe. Vydržte 8 nádychov.

Zdroj: www.organichomeremedies.com