Zbohom kŕčové žily, celulitída a široké stehná: 8-minútové cvičenie zvládnete počas reklamy, ten účinok si všimne každý!

Pripravili sme pre vás sadu cvikov, ktoré vám pomôžu nielen spevniť nohy a zmierniť celulitídu, ale zároveň vám pomôžu zlepšiť krvný obeh a predísť hrozbe kŕčových žíl, prípadne zmierniť problémy spojený s týmto nepríjemným ochorením.

Stavíme sa, že sa vám tento príspevok bude páčiť ešte viac, keď vám povieme, že ich môžete robiť doma – 8 minút, to je všetko. Cviky je najlepšie robiť po tom, ako svaly trochu zahrejete.

Perfektná je na to táto pozícia – dajte sa do mierneho záklonu, dlane na jedno koleno a druhú nohu vystrieme do strany.

Zopakujeme 5x na každú stranu.

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

1. Skoky hviezdica

Image result for Star Jump gif

Ako keď sme boli deti – začíname tak, že nohy sú spolu a ruky vyrovnané po stranách tela. Mierne ohnite kolená, potom vyrovnajte a vyskočte s tým, že ruky sa nad hlavou spoja a nohy rozkročia na šírku väčšiu, ako sú ramená. Keď sa vraciate k zemi, spojte nohy a ruky dajte späť po stranách nôh – ruky by mali byť čo najviac vystreté.  Opakujte .

2. Pohyby do strán

 

Nohy mierne v kolenách a ruky spojíme dlaňami pod bradou.

Rozkročíme sa na šírku ramien v tejto polohe urobíme vždy krok najskôr na pravú stranu, potom späť do východiskovej polohy a na ľavú stranu.

Rukami vôbec nehýbeme a telo by malo byť celý čas naklonené mierne dopredu.

Opakujeme 10x na každú stranu

3. Plávanie na suchu

Image result for Pilates Swimming gif

Ľahnite si tvárou k zemi, ruky vystrite pred seba.

Striedavo zdvíhajte ľavú ruku – pravú nohu a naopak. Nezabúdajte správne dýchať.

Opakujeme 30x – 15x pre každú nohu.

4. Superman

Podobné, ako plávanie na suchu.

Akurát naraz zodvihnete ruky aj nohy. Opakujte 15x.

5. Sed o stenu

 

Toto cvičenie stihnete aj keď si čistíte zuby, počas prestávky v práci, alebo pred cvičením.

Kedykoľvek budete vykonávať toto cvičenie, budú vaše kolená ďakovať.

Pozícia nôh je v tomto cvičení veľmi dôležitá.

Oprite sa chrbtom o stenu vo vzdialenosti 60 cm od nej.

Začnite sa pohybovať dole, chrbtom k stene, ohnite kolená, až do bodu, kde budú pod uhlom 90 stupňov.

Držte v drepe 30 až 60 sekúnd a opakujte 2-3 krát.

6. Kolená k sebe

Tento cvik môžete robiť v troch prevedeniach.

V polohe ležmo – na chrbte, pričom kolená zdvíhate a snažíte sa zatlačiť čo najbližšie k hrudníku.

Druhou možnosťou je cvičenie vo vzpriamenej polohe.

Striedavo sa snažíte čo najbližšie k hrudníku dostať jedno a druhé koleno. Dôležité je, aby bol chrbát vždy vystretý.

Bonus – relaxačná poloha a prevencia kŕčových žíl

Možno by vám nikdy ani len nenapadlo, aké obrovské výhody dokáže mať táto jednoduchá statická poloha na vaše zdravie a aktuálny stav.

Nájdite si každý deň po práci – napríklad v obývačke pri televízore – čas na túto jednoduchú pozíciou.

Okrem toho, že uľavíte svojmu srdcu a obehovej sústave, ide o najsilnejšiu zbraň proti kŕčovým žilám. A to ani zďaleka nie je všetko!

Čo sa stane s vaším telom, ak si vyložíte nohy:

Úľava pre srdce a okamžité zlepšenie krvného obehu

Lepšie trávenie: táto poloha dokáže zlepšiť  proces trávenia, odstrániť kŕče a zbaviť sa pocitu plnosti. Táto poloha stimuluje činnosť čriev a pomáha telu lepšie absorbovať živiny.

Okamžitá pomoc pre boľavé nohy, prevencia opuchu nôh.

Stimuluje sa činnosť štítnej žľazy a ďalších endokrinných žliaz

Najlepšia a zároveň najjednoduchšia zbraň proti kŕčovým žilám. Zlepšuje sa venózny odtok, opuch nôh a pocit únavy zmizne. Okrem toho zmierňujú ťažkostí tých, ktorí už majú choré žily.

Prospieva nervovému systému a správnu oxygenáciu mozgu. Táto poloha zlepšuje pamäť, pretože sa pri tom prekrvuje mozog.

Bude sa vám lepšie spať. V tejto polohe z vás opadne všetko napätie, upokojíte sa a bude sa vám spať omnoho lepšie.

Zabijak stresu a napätia. Ak ste podráždení, nahnevaní, alebo v strese skúste ako terapiu túto polohu. Po 15-tich minútach budete na svet pozerať inak, s pokojnou mysľou, bez stresu a nervozity. Túto zmenu si hneď všimne aj vaše okolie. 

Mnohí ľudia opisujú, že po 10 – 15-tich minútach sú ako znovuzrodení.

Základom je pohodlné oblečenie a dostatok priestoru. Najlepšie bude, keď si nohy opriete o stenu a uvoľníte ramená.

Postačí vám aj 10-15, počas ktorých nerobíte absolútne nič, len ležíte so zdvihnutými a vystretými nohami. Výsledkom bude výrazné eliminovanie niekoľkých problémom, ktoré trápia azda každého z nás.

Po príchode z práce vám preto pomôže zrelaxovať doslova ničnerobenie s vyloženými nohami. Výborným tipom je spojiť túto polohu s jednoduchým precvičením očí, ktoré zároveň pôsobí uvoľňujúco a relaxačne.

Zatvorte oči a skúste 30 sekúnd otáčať v smere hodinových ručičiek a potom proti smeru hodinových ručičiek.

Ak si v tejto polohe podložíte aj panvu, môžete rýchlo uvoľniť napätie v oblasti panvy a spodnej chrbtice. Tiež je to skvelý spôsob, ako uvoľniť bolestivý sedací nerv.