8 jednoduchých pohybov po ktorých zaspíte ako bábätko: Už žiadne prebdené noci!

606 0

Stáva sa vám, že si unavení líhate do svojej pohodlnej postele, ale máte hlavu plnú myšlienok, kvôli ktorým nedokážete zaspať? Alebo sa telo jednoducho nedokáže zbaviť napätia po náročnom dni? Hoci je spánok v nedohľadne, nesiahajte hneď po tabletkách na spanie. Vyskúšajte si pred spaním zacvičiť týchto pár jednoduchých cvikov a dočkáte sa výborných výsledkov. Prinášame vám 8 najúčinnejších cvikov, ktoré vám pomôžu lepšie zaspať a zlepšiť celkový odpočinok počas noci.

1. Pozícia spiacich končatín

Postup:

  • Ľahnite si na chrbát s nohami položenými rovno na podložke, ruky majte pozdĺž tela.
  • Zdvihnite ruky a nohy smerom k stropu.
  • Vydržte v tejto pozícii po dobu 60 sekúnd.
  • Potom uvoľnite chrbát a začnite triasť rukami a nohami po dobu 30-40 sekúnd, kým nepocítite, ako vám telom pulzuje krv.

Výsledky: Pozícia spiacich končatín pomáha uvoľniť telo, zbaviť sa toxínov a poraziť nespavosť.

2. Pozícia zakloneného hrdinu

Postup:

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

  • Z polohy kľaku sa posaďte na päty, chrbát majte mierne ohnutý, dlane oprite o zem tak, aby prsty smerovali k zadku.
  • Pomaly sa zakláňajte dozadu, kým sa nedotknete zeme.
  • Ak si nedokážete ľahnúť úplne na zem, ostaňte opretí o lakte.
  • Vydržte v tejto pozícii po dobu 30-60 sekúnd.

Výsledky: Pozícia zakloneného hrdinu zbavuje vaše nohy únavy, znižuje krvný tlak a pomáha zbaviť sa nespavosti.

3. Pozícia ryby

Postup:

  • Posaďte sa na podlahu s nohami natiahnutými pred sebou a rukami (dlaňami dolu) opretými o podlahu, ruky si dajte pod zadok.
  • Roztiahnite ramená a hruď a opretí o predlaktia ohýbajte trup smerom dozadu.
  • Uvoľnite krk a telo spúšťajte dolu, až kým sa temenom hlavy nedotknete podlahy.
  • Vydržte v tejto pozícii po dobu 30-60 sekúnd.

Výsledky: Pozícia ryby pomáha zmierňovať chronickú únavu a zvyšuje tvorbu melatonínu, hormónu zodpovedného za dobrý nočný spánok.

4. Nočné preťahovanie bohyne

Postup:

  • Ľahnite si na chrbát, nohy sú ohnuté v kolenách, ruky ležia voľne pozdĺž tela.
  • Spojte chodidlá, kolená dajte od seba a oprite o zem, aby vytvorili kosoštvorec.
  • V tejto pozícii vydržte po dobu 2-3 minút.

Výsledky: Táto pozícia otvárajúca bedrá pomáha znižovať krvný tlak, spomaľuje pulz a zmierňuje bolesť hlavy.

5. Pozícia šťastného dieťaťa

Postup:

  • Ľahnite si na chrbát a pritiahnite pokrčené kolená k hrudníku.
  • Pravou rukou uchopte z vonkajšej strany svoje pravé chodidlo, ľavou rukou svoje ľavé chodidlo. Chodidlá smerujú k stropu.
  • Kolená roztiahnite čo najviac do strán.
  • Začnite pohupovať bokmi zo strany na stranu krúživými pohybmi, pričom si masírujete chrbát.
  • Cvičenie vykonávajte po dobu 1-2 minút.

Výsledky: Pozícia šťastného dieťaťa zmierňuje napätie v chrbte, krížoch a bokoch, uľavuje od stresu a úzkosti.

6. Natiahnutie stehien

Postup:

  • Ľahnite si na zem na chrbát, nohy sú natiahnuté, ruky pozdĺž tela.
  • Nohy zdvihnite smerom hore a ku hlave, až kým nepocítite natiahnutie v bedrách.
  • Odlepte ramená od podlahy a zdvihnite hlavu, rukami sa chyťte za členky.
  • Vydržte v tejto pozícii po dobu 30-60 sekúnd.

Výsledky: Táto pozícia naťahuje stehenné svaly a zmierňuje napätie v chrbte a krížoch. To je presne to, čo potrebujete po celodennom sedení.

7. Pozícia s nohami na stene

Postup:

  • Ľahnite si na chrbát a zadok majte opretý o stenu s nohami natiahnutými hore pozdĺž steny.
  • Ruky ležia voľne pozdĺž tela a sú obrátené dlaňami hore.
  • Ak pociťujete v niektorej časti tela napätie, skúste si boky podložiť napríklad dekou, alebo odsunúť zadok trochu ďalej od steny.
  • Vydržte v tejto pozícii po dobu 5-10 minút.

Výsledky: Táto pozícia vám presmeruje tok krvi v tele a pomáha ukľudniť nervový systém a zmierniť únavu.

8. Stoj v predklone

Postup:

  • Položte vankúš alebo zloženú deku na stoličku a postavte sa vzpriamene pred ňu.
  • Nadýchnite sa a zdvihnite ruky k stropu tak, aby ste natiahli chrbát.
  • Vydýchnite a nakláňajte sa dopredu, aby ste dočiahli čelom na vankúš.
  • Na vankúš položte aj ruky a uvoľnite telo.
  • Vydržte v tejto pozícii po dobu 30-60 sekúnd.

Výsledky: Takéto obrátenie hornej časti tela dokáže skľudniť váš nervový systém a uvoľniť chrbát.

Pamätajte

Tieto cvičenia by mali byť to posledné, čo robíte pred spaním. Ak nechcete oslabiť ich účinky, nekontrolujte si po nich mobilný telefón, vypnite televízor a po odcvičenie cvikov už nič nekonzumujte.

Témy:


Pridajte svoj komentár