7 užitočných plodín, ktoré pomôžu znížiť krvný tlak: Zaraďte ich do svojho jedálnička a vysoký tlak sa vráti do normálu aj bez liekov!

V dnešnej dobe si ľudia začínajú stále viac uvedomovať, aké dôležité je starať sa o svoje zdravie.

Na druhej strane, nedostatok pohybu a sedavý životný štýl patria medzi najčastejšie faktory vzniku rôznych chorôb. 

Neprimeraná stagnácia a priberanie na váhe vedú k cukrovke, srdcovým chorobám, dne a ďalším vážnym zdravotným problémom. Jedným z najčastejších zdravotných problémov tejto doby je aj hypertenzia.

V tomto článku sa vďaka portálu lekuva dozviete, ktoré potraviny vám pomôžu normalizovať krvný tlak aj bez liekov.

Vysoký tlak môže viesť k život ohrozujúcim stavom, ako je mŕtvica, srdcový infarkt alebo ateroskleróza.

...

Krvný tlak je vo vysokej miere ovplyvnený množstvom sodíka v tele.

Odborníci preto odporúčajú ľuďom, ktorí trpia hypertenziou, konzumovať menej potravín bohatých na sodík a viac potravín obsahujúcich veľké množstvo draslíka.

Draslík pomáha znižovať krvný tlak a udržiavať ho vo vyvážených hodnotách.

Potraviny vhodné pri hypertenzii

Banán

Banány obsahujú obrovské množstvo draslíka. 100 g banánu obsahuje 358 mg tohto cenného minerálu, ktorý tiež reguluje hladinu adrenalínu v tele a podporuje stabilný emočný stav a dobrú náladu.

Môžete ho konzumovať priamo, vo forme smoothie alebo ako prísadu k cereáliám.

Pomaranč

Toto lahodné osviežujúce ovocie obsahuje približne 181 mg draslíka, v závislosti od veľkosti.

Je veľmi chutné a vďaka svojej šťavnatosti je jednou z najbežnejších surovín na prípravu čerstvého džúsu.

Avokádo

Avokádo v tejto skupine potravín rozhodne nesmie chýbať.

V priemere obsahuje až 450 mg draslíka, čo je dokonca ešte viac, ako banány.

Je to ideálna prísada do šalátov a veľmi obľúbená je aj dobre známa omáčka guacamole.

Paradajka

Možno vás to prekvapí, ale paradajka patrí takisto medzi potraviny bohaté na draslík.

Sú tiež veľmi bohaté na lykopén, ktorý im dodáva silné antioxidačné vlastnosti.

Jedna paradajka obsahuje viac ako 200 mg draslíka, preto sa odporúča ich pravidelná konzumácia a môžete ju konzumovať čerstvú v šaláte, ako aj v polievkach, či v omáčke na cestoviny.

Guava

Guava u nás nepatrí k bežným druhom ovocia, ale môžete ju zohnať vo väčších obchodoch a je to skutočná zásobáreň cenných živín. 100 g tohto ovocia obsahuje viac ako 400 mg draslíka a konzumuje sa najčastejšie vo forme šťavy.

Kivi

Kivi je skutočná superpotravina.

Je to jeden z najužitočnejších plodov a na 100 g obsahuje aj viac ako 300 mg draslíka.

Vďaka tomu bude pri hypertenzii skvelou voľbou do vášho jedálnička.

Granátové jablko

Toto červené pokušenie má veľa zdravotných výhod.

Granátové jablko obsahuje v priemere asi 200 mg draslíka, ale odporúča sa aj ľuďom s anémiou, pretože zvyšuje hladinu železa.

Môžete ho jesť priamo alebo pridať do smoothie.

Toto je 7 užitočných plodín, ktoré vám pomôžu zlepšiť váš zdravotný stav a dostať krvný tlak do normálu.

Prajeme veľa zdravia!

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay