Toto efektívne riešenie pomáha pri kŕčových žilách: 7 overených cvikov ktoré naozaj fungujú!

Ak trpíte kŕčovými žilami, je dosť možné, že vám lekár odporúčal pravidelne cvičiť.

 

 

Cvičenie síce pomáha udržiavať zdravú váhu, čo môže zmierniť príznaky spôsobené opuchnutými žilami, ale niektoré cviky môžu váš zdravotný problém ešte zhoršiť.

Napríklad vzpieranie bráni prietoku krvi medzi nohami a srdcom, čo spôsobuje hromadenie krvi a poškodzovanie žíl.

...

Hoci sa kŕčové žily nedajú natrvalo vyliečiť bez lekárskeho ošetrenia, pravidelné cvičenie tých správnych cvikov môže zabrániť progresii tohto rušivého stavu.

Toto je zbierka efektívnych cvikov, ktoré nevyžadujú žiadne špeciálne vybavenie a dajú sa vykonávať prakticky kdekoľvek.

1. Bicyklovanie vo vzduchu

 

 

Bicyklovanie stimuluje svaly lýtok a udržuje prietok krvi správnym smerom.

Tento cvik môžete vykonávať aj keď nemáte bicykel, alebo keď vonku prší. Ide o jeden z najlepších cvikov proti bolesti nôh a kŕčovým žilám vôbec.

Navyše, formuje stehná aj spodné bruško.

Ľahnite si na chrbát a zdvihnite nohy do vzduchu tak, aby ste dosiahli uhol 90 °.

Pomaly vykopnite pravú nohu, zatiaľ čo ľavú držte pokrčenú.

Pravú nohu vráťte do východiskovej polohy, prepnite a zopakujte.

2. Zdvíhanie nôh

 

Foto: brightside.me

 

Toto jednoduché cvičenie nevyžaduje žiadne špeciálne vybavenie.

Ak sa vykonáva pravidelne, môže zlepšiť krvný obeh v žilách. 

Ľahnite si rovno na chrbát.

Zdvihnite plynule jednu nohu, držte ju vo vzduchu pár sekúnd a potom vymeňte nohy.

Opakujte.

3. Výpady

 

Foto: brightside.me

 

Keď robíte výpady, cvičíte svaly na nohách, čo zvyšuje množstvo prietoku krvi do srdca.

Výsledkom je, že vaše srdce pracuje tvrdšie a pomáha udržiavať vaše žily v dobre kondícii. 

Postavte sa vzpriamene s rukami vbok.

Urobte veľký krok vpred ľavou nohou.

Začnite ohýbať ľavé koleno, zatiaľ čo chrbát držte rovno a pozerajte dopredu.

Koleno ohnite až kým nedosiahne 90 ° uhol.

Vydržte v tejto polohe 10 sekúnd a potom sa vráťte do stoja.

Vymeňte nohy a opakujte.

4. Zdvihnuté päty

 

Foto: brightside.me

 

Toto cvičenie buduje pevnosť vašich lýtkových svalov a zlepšuje krvný obeh vášho tela.

Nevyžaduje žiadne veľké úsilie a môžu ho vykonávať aj ľudia, ktorí dlho necvičili.

Postavte sa rovno s nohami na šírku bokov.

Pomaly sa zdvihnite na prstoch tak, aby sa päty odlepili od zeme a natiahnite svaly lýtok.

Opakujte toľkokrát, koľko zvládnete.

5. Hojdanie na chodidlách

 

Foto: brightside.me

 

Hojdanie je podobné zdvíhaniu na špičkách.

Pomáha však okrem iného aj rovnováhe. 

Postavte sa rovno s pätami pri sebe a prsty odlepte od zeme.

Potom sa naopak postavte na špičky.

Pomaly striedajte tento pohyb a hojdajte sa zo špičiek na päty.

6. Ohýbanie prstov na nohách

 

Foto: brightside.me

 

Ohýbanie prstov je ľahké cvičenie, ktoré môžete robiť hoci aj na prestávke v práci.

Doma si ľahnite na podložku s nohami vystretými pred sebou.

Natiahnite prsty dopredu tak ďaleko, ako je to možné a potom späť.

Tento rytmus opakujte 20-krát na jednu nohu.

7. Zdvíhanie nôh

 

Foto: brightside.me

 

Ak trpíte kŕčovými žilami, lekári odporúčajú zdvihnúť nohy na alebo nad úroveň srdca, pokiaľ je to možné.

Pomáha to zmierniť opuchnuté alebo boľavé nohy a zlepšuje prietok krvi do zvyšku tela. 

Ľahnite si na chrbát, zdvihnite nohy priamo do vzduchu alebo ich oprite o stenu.

V tejto polohe vydržte niekoľko minút a potom nohy položte na zem.

BONUS: Sprchujte si nohy studenou vodou

 

Foto: brightside.me

 

Studené sprchy zlepšujú krvný obeh a znižujú pravdepodobnosť hromadenia krvi v žilách.

Denná studená sprcha môže pomôcť zmierniť výskyt kŕčových žíl.

Zlepšenie prietoku krvi prospieva aj vášmu celkovému kardiovaskulárnemu zdraviu.

Zdroj titulnej foto: brightside.me

Zdroj: brightside.me