5 účinných cvikov na pálenie tuku: Nepotrebujete žiadne náradie, len stenu!

Všetci vieme, že fyzická aktivita je pre zdravie veľmi dôležitá.

A nielen to, je dôležitá aj pre psychickú pohodu a samozrejme aj postavu. 

V dnešnej hektickej dobe je však stále ťažšie nájsť si čas na cvičenie, obzvlášť ak chcete začať chodiť do fitnescentra.

 

 

...

Našťastie však existujú efektívne cviky, ako sú tieto z portálu napadovy.blog, ktoré zvládnete aj v pohodlí domova a pomôžu vám vyformovať postavu. 

Či už necvičíte kvôli výhovorkám, financiám, či nedostatku času, je čas to prehodnotiť a vyskúšať toto jednoduché a efektívne cvičenie na doma. 

 

 

Na to, aby ste mohli začať, potrebujete len stenu.

Tieto cviky vám pomôžu budovať svalovú hmotu a páliť tuk. 

Nezabudnite však, že kľúčom k úspechu je správna motivácia, pravidelnosť a dôslednosť.

Cvičenie je dôležité opakovať denne.

Pričom medzi jednotlivými cvikmi odpočívajte 30 až 60 sekúnd. 

Postupne zvyšujte počet opakovaní, až kým nedosiahnete aspoň 20 opakovaní pre každú sériu. 

To sú pokyny pre cvičenie pri stene.

Sed popri stene

 

 

Postavte sa chrbtom k stene, ktorú ste si vybrali.

Urobte niekoľko malých krokov vpred,.

Chrbát a ruky držte blízko steny, pričom nohy pokrčte do 90° a chrbtom sa posuňte dolu.

Držte polohu „sediac“ niekoľko sekúnd a potom sa vráťte.

Pozor na topánky, ktoré by mali mať protišmykovú podrážku, preto uprednostnite tenisky.

Tricepsové kľuky

 

 

Postavte sa k stene na vzdialenosť asi 40 cm.

Položte na ňu otvorené dlane.

Ruky musia byť natiahnuté, takže ak to tak náhodou nie je, ustúpte ešte niekoľko centimetrov dozadu.

Pri tomto cviku takisto potrebujete topánky s protišmykovou podrážkou.

Pokrčte ruky.

Priblížte svoje telo k stene.

Potom sa vráťte späť, pracujte na rukách a brušných svaloch.

Horolezec

 

 

Náročnosť sa týmto cvikom zvyšuje, čo si bude vyžadovať vašu plnú pozornosť.

Posaďte sa do polohy „psa“, na kolenách, s nohami smerom k stene.

Zdvihnite spodnú časť tela.

Zaprite sa nohami o stenu, kým nevytvoríte líniu, rovnobežnú s podlahou, od chodidiel k ramenám.

Teraz striedavo priťahujte jednu a druhú nohu k hrudníku, avšak veľmi opatrne, až keď dosiahnete dokonalú rovnováhu.

Nohy na stene

 

 

Teraz si môžete na chvíľu oddýchnuť.

V ľahu na podložke približujte zadok čo najbližšie k stene, pričom nohy dvíhajte a pridržiavajte sa steny, aby ste vytvorili dokonalý uhol 90 °.

Vydržte v tejto polohe 10 minút.

Bude to skvelá pomoc pre vašu chrbticu a krvný obeh.

Po uplynutí tejto doby zdvíhajte panvu, pričom si pomôžte skĺznutím chodidiel nadol a položením chodidla pevne na stenu.

Mostík so zdvihnutou nohou

 

 

Rovnaká poloha, ale zadok je asi 30 cm odsadený od steny. 

Nohy umiestnite podrážkou na stenu a ohnite ich v kolenách.

Paže by mali zostať vedľa tela na podlahe.

Zdvihnite zadok tak, že zároveň ľavú nohu zdvihnete rovno hore do zvislej polohy.

Následne vráťte do východiskovej polohy.

Následne opakujte to isté druhou nohou, pričom stále zdvíhajte zadok.

Držte brušné svaly napnuté.

Ak budete toto cvičenie opakovať na dennej báze, pri správnej strave určite čoskoro uvidíte výsledky.

Veľa šťastia!

Foto: pixabay