5 dôležitých cvikov, ktoré urobte vždy ráno v posteli ešte predtým, ako vstanete!

Pre niekoho je ranné vstávanie najťažšou fázou dňa.

Našťastie existuje jednoduchá rutina, ktorá vás správne naštartuje a je pre telo veľmi prospešná.

Odporúča a bez ohľadu na vek, pretože vám spríjemní celý deň. 

 

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Postupujte podľa týchto odporúčaní z portálu napadovy.blog.

Vo svete zvierat možno pozorovať, že po prebudení si zvieratá začnú inštinktívne naťahovať svaly.

A čo robíme my ľudia?

Väčšine z nás ani nenapadne pomôcť nášmu telu prejsť z niekoľkohodinového ležania do úplnej záťaže.

Skúste preto po zobudení aplikovať túto jednoduchú rannú rutinu, ktorá zahŕňa 5 dôležitých cvikov. 

Trvá to len pár minút a je to veľmi užitočné pre vaše telo. 

 

 

1.

Zhlboka sa nadýchnite a natiahnite ruky nad hlavu tak, aby boli ruky spojené.

Snažte sa tlačiť prsty na nohách dopredu a snažte sa ich natiahnuť čo najviac. 

Medzitým sa uistite, že máte kolená rovno.

Počítajte do päť a potom relaxujte.

Opakujte to trikrát, pretože toto cvičenie pôsobí na celé telo a naťahuje svaly.

 

 

2.

V ľahu na chrbte vytiahnite nohy k hrudníku a potom ich prekrížte na kolenách.

10-krát sa zhlboka nadýchnite a zostaňte v tejto polohe.

Nenamáhajte si krk, ale predkloňte sa s ním a pohodlne ho držte na vankúši.

Táto poloha je skvelá pre spodnú časť chrbta.

 

 

3.

Začnite z ľahu na chrbte a pomaly zdvihnite hornú časť tela, potom sa predkloňte.

Pokúste sa ľahnúť na nohy a dosiahnuť na prsty na nohách. 

Netreba to nútiť, len sa nakloňte dopredu, pokiaľ je to pohodlné.

V tejto polohe sa 10-krát zhlboka nadýchnite, pričom sa nadýchnite nosom a vydýchnite ústami.

Tento pohyb pomôžte natiahnuť zadné stehenné svaly, panvu a chrbticu.

 

 

4.

Ľahnite si na chrbát, vytiahnite jedno koleno, pričom chodidlo nechajte položené na posteli a cez koleno prekrížte členok druhej nohy. 

Koleno si chyťte rukami a lakťom jemne odtláčajte druhú nohu pod kolenom. 

Vydržte v tejto polohe 5 nádychov a výdychov, potom vymeňte strany.

Toto cvičenie je veľmi dobré pre bedrové kĺby a stehenné svaly. 

 

 

5.

Položte nohy na podlahu a predkloňte sa hornou časťou tela.

Pokúste sa dosiahnuť na podlahu so sklonenou hlavou.

Kývajte rukami a nechajte hornú časť tela, aby sa voľne pohybovala.

Urobte to 5-krát.

 

 

Teraz budete nabití energiou a pripravení vstať z postele.

Veľa šťastia!

 

Foto: pixabay