Zbohom pivné bruško: Držte sa týchto 4 krokov a o mesiac svoje telo nespoznáte!

Cvičiť niekedy nestačí a zvlášť v prípade, ak sa bavíme o najproblematickejšej časti nášho tela – bruška. Existuje totiž ešte niečo oveľa lepšie, ako bruškáky. Odborníci zoradili 4 kroky, ktoré spolu dokážu skutočné divy!

Strava je základ ale nehladujte!

Stačí minimalizovať množstvo cukru a krabohydrátov. Nahraďte sladké nápoje čajom, sladkosti orieškami a ovocím a cukrom medom. Jedzte viacej ovocia a zeleniny. Vynechajte na mesiac fastfood.

Choďte rýchlejšie – behať nemusíte

30 minút rýchlej chôdze denne dokáže za 1 mesiac viditeľne zmeniť vaše telo. Počas chôdze zapojte aj ruky. Samozrejme, najúčinnejší je beh, ale nie každý môže behať. Pamätajte, že rýchla chôdza spáli 2,5 x viac kalórii ako chôdza pomalá.

Plávajte aspoň 30 minút 2x do týždňa. Málokto vie, že plávanie je najlepší stimulátor metabolizmu. Ak neviete plávať, stačí, ak sa budete vo vode neustále hýbať. Akékoľvek civičenie vo vode pôsobí na stratu hmotnosti. 1 hodina plávania spáli až 500 kalórií!!!

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

2x do týždňa sadnite na bicykel aspoň na 30 minút. Je to skvelý relax, ktorý vám navyše perfektne vyformuje spodné partie.

Nerobte brušáky, toto cvičenie stačí robiť chvíľku denne a nahradí 100 brušákov:

Chodidlá nechajte počas cvičenia položené na zemi a len nadvihnite trup. Namiesto závažia len spojte dlane a takto natáčajte telo na jednu a potom na druhú stranu. Opakujte 20 x – 2 minúty odych a opať 20 x. Cvičte takto aspoň 2x do týždňa.

Hlboké dýchanie

Málokto si uvedomuje, aké účinné je toto cvičenie pri pálení kalórií a formovaní bruška. Ide o to, aby ste sa snažili z pľúc vyfúknuť čo najviac vzduchu a prepadnúť sa tak s bruchom čo najhlbšie ku chrbtici. Zadržte takto dych na 15-20 sekúnd a opakujte 10x 3-4x denne. Už o 30 dní dokáže toto dýchacie cvičenie viditeľne zoštíhliť váš pás a zmenšiť bruško.

Aj keby nerobíte iné cviky, plankujte

Aj keby nerobíte žiadne cvičenie, toto by ste mali skúsiť. Plan totižto zapája v rovnakom momente takmer všetky svalové partie na tele. Robte ho 2x za deň po dobu 30 sekúnd a postupne čas zvyšujte podľa toho, ako vám to vaše telo umožní. Okrem chudnutia vám to zlepší držanie tela a pomôže predchádzať bolesti chrbtice.

Dvíhajte nohy tak často, ako to len ide

Ráno a večer skúste túto jednoduchú procedúru – ľahnite si na pevnú podložku a dvíhajte obe nohy 15-30 x po sebe. Keď cvičenie skončíte nechajte si nohy vyložené aspoň 15 minút (aspoň večer). Toto cvičenie formuje brucho, no zároveň je výborné na prekrvenie spodnej časti tela, bojuje s celulitídou, kŕčovými žilami a posilňuje aj chrbticu. Vykladanie nôh do tejto polohy je veľmi uvoľňujúce a tiež pomôže s opuchmi nôh, pocitom ťažkých nôh a bolesťami.

Studená sprcha

Vždy po tom, ako docvičíte, alebo prídete zvonku po bicyklovaní či rýchlej chôdzi dajte si studenú sprchu. Studená voda redukuje množstvo kyseliny mliečnej v svaloch a bojuje tak proti svalovici. Tiež takto spálite viac kalórií, pretože telo bude musieť zvýšiť teplotu produkciou telesnej energie a teda spaľovaním kalórií.

zdroj: brightside