Naučte sa tieto 4 cviky na odbúranie stresu: Pomôžu vašej psychickej pohode a budete oveľa pokojnejší!

Moderný život si diktuje svoje šialené tempo. Vzhľadom k tomu zažíva takmer každý z nás denne stres, ktorý následne ovplyvňuje náš emocionálny stav.

Je však možné uvoľniť toto napätie a jedným z najúčinnejších spôsobov je uvoľnenie krku a ramien.

Aby ste to dosiahli, naučte sa tieto jednoduché cvičenia z portálu sovkusom, ktoré zmenia váš život k lepšiemu.

Eric Franklin je švajčiarsky tanečník, choreograf, učiteľ a spisovateľ.

V roku 1994 vytvoril svoju inovatívnu metódu kombinujúcu kreatívnu vizualizáciu, stelesnenú anatómiu, telesné a duševné cvičenia. Čo je jej podstatou sa dočítate nižšie…

...

Ideokinéza

Ideokinéza je proces vizualizácie pohybu s cieľom vycvičiť nervový systém k vytváraniu nových neurosvalových spojení.

Táto oblasť je založená na myšlienkach a postupoch Mabel Ellsworth Todd, publikovanej v roku 1937 v jej knihe The Thinking Body. 

V dôsledku nehody Mabel Ellsworth Todd statila citlivosť v nohách. Lekári usúdili, že už nikdy nebude môcť chodiť.

Keď sa žena rozhodla, že nemá čo stratiť, začala sa cvičiť pomocou vlastnej predstavivosti. V dôsledku toho začala robiť pokroky a postupne sa znovu postavila na nohy. Po jej zázračnom uzdravení prostredníctvom tejto metódy pomohla mnohým ďalších „beznádejným prípadom“.

Franklin vo svojom inštitúte tieto myšlienky ďalej zdokonaľoval a okrem iného vyvinul cvičenie na odbúranie stresu. 

Cvičenie na odbúranie stresu

Vodopád

Predstavte si, že stojíte pod vodopádom.

Vnímajte, ako voda preteká vašim telom, počúvajte, ako zurčí, vdýchnite jej sviežu vôňu. Cítite, ako sa všetko nahromadené napätie odplaví. 

Uvoľnenie ramien

V podmienkach moderného života sa napätie hromadí v ramennom pletenci a v krčnej chrbtici.

Aby ste uvoľnili ramená, najskôr ich zdvihnite a potom jemne spustite dole. Predstavte si, že by skĺzli zozadu. 

Teraz zdvihnite ramená hore, pričom cítite svalové napätie.

Nechajte ramená skĺznuť dole, predstavte si, že svaly klesajú samy, oddelene od hlavy a ramien. 

Pohyb zopakujte ešte niekoľkokrát, hlasno vydýchnite a spustite ramená. Pri výdychu si predstavte, že všetky vaše problémy a starosti zostávajú oveľa nižšie.

Naposledy zdvihnite ramená a nadýchnite sa, potom ich nechajte klesnúť s hlbokým výdychom. Cítite, ako je vaša hlava oslobodená od zbytočných myšlienok.

Naposledy zdvihnite ramená a nadýchnite sa, potom ich nechajte klesnúť s hlbokým výdychom. Cítite, ako je vaša hlava oslobodená od zbytočných myšlienok.

Poklepanie po ramene

Ľahké poklepkanie po ramene vás môže v ťažkej chvíli uvoľniť. Eric Franklin odporúča použiť toto gesto na zmiernenie napätia.

Sústreďte sa na miesto, kde sa cítite napätí. Uvoľnite zápästie a toto miesto jemne poklepkajte. 

Trasenie rúk a nôh

Všetko je také jednoduché: stačí len uvoľniť svaly trasením rúk a nôh. Potrasenie pomáha obnoviť pružnosť spojivových tkanív svalov, zvyšuje rozťažnosť ciev a urýchľuje pohyb lymfy. 

Zdvihnite pred seba vystretú ruku na úroveň očí.

Potraste ňou a predstierajte, že svaly visia okolo kostí. Sústreďte sa na nervové zakončenia.

Vo svojej fantázii ich uvidíte, ako sa tiež chvejú. Traste ňou, akoby ste ju chceli oprášiť od prachu.

Toto isté cvičenie vykonajte aj ľavou rukou a rovnakým spôsobom potriasajte aj nohami. Robte to v sede a držte sa oboma rukami stoličky.

Toto sú 4 cvičenia na uvoľnenie stresu, ktoré vyvinul Eric Franklin a pomohli už mnohým ľuďom.

Vyskúšajte ich na vlastnej koži, sú úplne bezpečné a môžu pomôcť aj vám.

Veľa šťastia!

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay