Neuveriteľné: 30 sekúnd denne jej zmenilo život k lepšiemu! Zbavila sa bolesti chrbta, vylepšila si postavu, aj utužila vzťah s manželom.

Sedavé zamestnanie sa časom u mnohých ľudí podpíše na zdraví. Prihlásia sa bolesti chrbta spojené so zlým držaním tela. Táto žena sa odhodlala s tým bojovať. Na začiatku jej cesty ju to stálo len 30 sekúnd denne a zmenilo jej to život k lepšiemu! Rozhodla sa vyskúšať cvik, ktorý možno poznáte pod pojmom „plank“, po slovensky nazývaný aj „doska“. Začala ho cvičiť len raz denne pod dobu 30 sekúnd. Keď to videl jej manžel, rozhodol sa, že sa k nej pridá. Dali sa teda na túto cestu spoločne. A to ešte netušili, ako im to obom pomôže. Zo začiatku boli trochu skeptickí a mysleli si, že to vydržia nanajvýš pár dní, možno týždeň. Avšak navzájom si boli takou motiváciou, že aj keď sa jednému nechcelo, druhý ho potiahol a nevzdali to. Postupne sa z toho stal každodenný zvyk a „doska“ sa stala ich príjemnou závislosťou. Táto žena teraz radí ostatným, ako dosiahnuť svoj cieľ a nestratiť nadšenie. Dokážete to aj vy!

Ak chcete uspieť, musíte si to uľahčiť!

Je až smiešne, aké ľahké je dosiahnuť tento cieľ. Stačí sa len odhodlať. Náš prvý týždeň sme cvičili iba 30 sekúnd denne. A to bol zrejme kľúč k nášmu úspechu. Aj keď mi blikala na mobile pripomienka, že o chvíľu treba vyraziť na dohodnuté stretnutie a manžel sa ma spýtal, či mám ešte čas na dosku, moja odpoveď znela, že mám. Pretože tých 30 sekúnd som skutočne mala. Vynikajúce na tomto cviku je aj to, že nepotrebujete žiadne náradie. Stačí vám minimálny priestor a podlaha, takže sa dá robiť prakticky kdekoľvek. Nemusíte sa dokonca ani prezliecť. Naozaj to nie je potrebné. Bolo to také jednoduché, že sme sa po nejakom čase rozhodli pripočítať každý týždeň ďalších 5 sekúnd k pôvodnému času. Za skúšku to stálo.

Ideálne je cvičiť vo dvojici

Nie nadarmo sa hovorí, že vo dvojici ide všetko ľahšie. Podpora je dôležitá. Preto ak sa odhodláte a dáte tomuto cviku šancu, skúste nahovoriť minimálne jedného člena rodiny, aby to skúsil s vami. Som totiž presvedčená, že ak by som v tom bola sama, to nadšenie by skôr či neskôr vyprchalo. Keď ste v tom spolu, máte väčšiu zodpovednosť za svoje konanie a nechcete sklamať toho druhého, ani seba.

...

Nevzdávajte to, ani keď vám to spočiatku nejde

Ak ste sa roky nehýbali, je dosť možné, že vaša forma nebude stáť za veľa. To vás však nesmie odradiť! Internet je plný videí sebavedomých inštruktorov, ktorí predvádzajú, ako robiť dosku správne. Nebuďte nešťastní, ak to spočiatku nedokážete tak perfektne ako oni. Využite ich užitočné rady, pretože je dôležité cvičiť cvik správne. Nechajte sa usmerniť aj kritikou partnera. Ak vidí, že máte príliš sklonenú hlavu, alebo prehnutý chrbát a napomenie vás, skúste sa viac spevniť. Ide mu o vaše dobro a treba to robiť najlepšie, ako viete.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt plank health benefits

Pokračujte, aj keď jeden deň vynecháte

Ideálne by samozrejme bolo, keby sa nám podarilo cvičiť každý jeden deň. Sme však ľudia zaneprázdnení, často unavení, niekedy chorí a môže sa preto stať, že jeden deň vynecháme. Toto vás však nesmie zabrzdiť, alebo úplne odradiť. Naopak, je potrebné pokračovať! Je pochopiteľné, že s každým ďalším 5 sekundovým prídavkom bude cvik ťažší. O to však ide, posúvať svoju formu. A treba si uvedomiť, že je vždy lepšie raz vynechať, ako necvičiť vôbec. Pri tomto cviku neexistujú výhovorky, pretože ak netrpíte vážnymi zdravotnými komplikáciami, zvládne ho človek v každom veku.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt grandma plank

Nebuďte prekvapení, keď sa k vám pridajú ďalší členovia rodiny

Je dosť možné, že vaša poloha pri doske zaujme aj deti, alebo domáce zvieratá. Pre nich to bude zábava a možno si z vás občas spravia preliezačku. Pes či mačka sa budú čudovať, prečo ste zrazu na ich úrovni a budú do vás dobiedzať. Nie je nič zlé na tom, ak si z tohto cvičenia spravíte zábavu. Práve naopak. Treba len stále myslieť na to, že telo musí byť spevnené a držanie správne.

Súvisiaci obrázok

Spoločné cvičenie nás zblížilo

Ste v tom spolu a už tento fakt vás zblíži. Vzájomná podpora, spoločné prekonávanie svojich fyzických možností, motivácia a rovnaký cieľ, ktorý chcete spolu dosiahnuť. To všetko sú faktory, ktoré pozitívne ovplyvnia aj váš celkový vzťah. Zrazu máte ďalšiu tému na rozhovor a pár spoločne strávených minút navyše. Dôležitý je aj ten spoločný pocit spokojnosti, keď splníte túto každodennú misiu a urobíte niečo pre svoje zdravie spolu.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt plank couple goals

Cítim, že zvládnem viac

Začiatky boli ťažké a vždy keď mi po 30 sekundách na mobile zazvonil časovač, zrútila som sa k zemi. Tak to bolo aj po 5 sekundových týždenných prídavkoch. Tie mi však dodali odvahu a presvedčenie, že zvládnem vydržať viac. S každým týždňom som cítila, že som silnejšia a pevnejšia, bolesti chrbta ustúpili a chuť cvičiť sa zvýšila. Začala som viac dbať aj o zdravú stravu a nemám v pláne prestať. A keď som to dokázala ja, dokážete to aj vy.