3 jednoduché cviky, ktoré vám napravia držanie tela: Už žiadny „šuflíkový“ krk a zbavíte sa aj bolesti chrbta!

4284

Ak trpíte bolesťami krčnej chrbtice a máte takzvaný vysunutý krk, tieto cviky z youtube sú určené presne pre vás.

Napravia držanie tela a zmiernia bolesť chrbtice!

Ak cítite bolesť v krčnej chrbtici a ramenách, je to spôsobené tlakom, ktorý je vyvíjaný na svaly krčnej chrbtice v dôsledku zlého držania tela. Preto treba napraviť polohu hlavy a „zasunúť“ ju späť.

Presne na to sú určené nasledujúce cviky.

1. Cvik

Postavte sa vzpriamene, ukazovákom a prostredníkom sa chyťte za bradu a jemne zatlačte hlavu dozadu. Hlavu zatlačte tak ďaleko dozadu, ako vám je pohodlné. 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Môžete cvik opakovať za sebou 10 až 15-krát alebo zostať v polohe vzadu po dobu aspoň 10 sekúnd a opakujte 5-krát. 

2. Cvik

Postavte sa vzpriamene a ruky dajte do polohy „W“, potom lakte zatlačte dozadu a dolu.

Dávajte pozor, aby ste ramená netlačili hore, ale naopak, aby ste ich zatiahli dolu. Mali by ste pri tom cítiť sťahy v strednej časti chrbta.

Ďalšia vec, na ktorú si pri tomto cviku treba dať pozor je to, aby ste pri ťahaní lopatiek dozadu nevysúvali opäť hlavu dopredu. Tým by sa cvik minul účinku.

Hlava musí byť jemne zatiahnutá dozadu ako v prvom cvičení.

Keď máte lopatky stiahnuté dozadu, vydržte po dobu 5 sekúnd a potom povoľte. Opakujte 5-krát. 

3. Cvik

Pri treťom cviku zdvihnite ruky do písmena „Y“ a opäť dajte pozor, aby ste ramená neťahali hore a hlavu dopredu. Potom zatiahnite dlane dozadu tak ďaleko, ako vám je pohodlné.

Mali by ste cítiť príjemné natiahnutie v ramenách a hrudi. Vydržte v tejto polohe po dobu 2 hlbokých nádychov. 

Potom stiahnite ruky lakťami k telu do polohy „W“, opäť vydržte 2 hlboké nádychy a výdychy.

Následne zatiahnite ruky do polohy „L“, to znamená, že paže sú pritiahnuté k telu a predlaktia sú vodorovne so zemou.

A nakoniec zdvihnite ruky do polohy „T“, pričom celé paže zdvihnite tak, aby boli v úrovni ramien vodorovné so zemou, nezdvíhajte ramená, dlane smerujú dopredu, vypínajte hruď a lopatky zatiahnite dozadu k sebe.

Vydržte 2 nádychy / výdychy a uvoľnite.

Vykonávajte tieto cviky niekoľkokrát denne a viditeľne vám zlepšia držanie tela.

Prajeme veľa šťastia!

 

 

Témy:


Pridajte svoj komentár