Len 2 minúty denne: Tento jednoduchý cvik s opaskom má na zdravie chrbtice úžasný vplyv!

Obetujtete dve minúty svojho času a môžete získať skutočne veľa - zdravšiu chrbticu bez bolesti.

Stavce poskytujú nielen oporu a stabilitu nášmu telu, ale zároveň chránia nervy a miechu pred poškodeným. Poškodenia stavcov, opotrebovanie a najmä príliš dlhé sedenie počas dňa spôsobujú mnohé problémy. Okrem blokovania nervov, ktoré ústia do veľmi bolestivých stavov, až po zápaly a chronické bolesti. Predovšetkým pre tých z nás, ktorí majú sedavé zamestnania a nedostatok pohybu počas dňa, je obzvlášť dôležité venovať zdraviu stavcov zvýšenú pozornosť. Cestou ako zlepšiť stav stavcov je posilniť a spevniť svalstvo okolo nich. Prinášame vám jednoduchý cvik ako na to:

2- minútové cvičenie pre zdravie chrbtice a zmiernenie bolestivých príznakov!

Potrebujete opasok alebo uterák a podložku na ležanie.

Ľahnite na chrbáta, ruky uložte voľne vedľa tela, pokrčte kolená a niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite.

Zdvihnite jednu nohu a opasok umiestnite na chodilo – nie celkom do stredu chodidla, ale trochu vyššie nad stred chodidla. Rukami chyťte opasok ako opraty – snažte sa vytiahnuť ruky čo najvyššie k chodidlu tak, aby ramená boli vystreté. Jedna noha ostáva vystretá a druhá – na zemi zohnutá. Teraz sa niekoľkokrát zhlboka nadýchnite.

Nezabudnite, že chrbtica musí celý čas ležať na zemi. Ak je táto pozícia pre vás nepohodlná a cítite nepríjemný tlak, vystretú nohu nakloňte dopredu a chvíľu zotrvajte. Pomôže to uvoľniť nepríjemný tlak. Potom sa vrátime späť do vzpriamenej polohy a urobíme ešte jeden hlboký nádych. Celý postup opakujeme s druhou nohou.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Potom cvičenie zopakujeme s tým, že nohu, ktorý bola predtým pokrčená vystrieme. V pozícii urobíme niekoľko hlbokých nádychov a nohy vystriedame.

Nakoniec pokrčíme obe nohy v kolenách a objímeme ich rukami. Zľahka sa pohybujeme zľava doprava a zora nadol. Hotovo – dvojminútové cvičenie pre spevnenie chrbtice je ukončené.