Fyzioterapeut to radí každému, koho trápi zacviknutý nerv: Tieto 2 cviky zvládne úplne každý a úľava prichádza hneď!

Ischias (sedací nerv) je najdlhší zo všetkých nervov v našom tele. Zaseknutie alebo zápal tohoto nervu spôsobuje veľkú bolesť a nepohodlie aj v pri minimálnom pohybe, dokonca aj v sede či po ležiačky.  

Ischias (sedací nerv) je najdlhší zo všetkých nervov v našom tele.

Zaseknutie alebo zápal tohoto nervu spôsobuje veľkú bolesť a nepohodlie aj v pri minimálnom pohybe, dokonca aj v sede či po ležiačky.

cvičenie pre ischias

Našťastie existujú špeciálne cvičenia, ktoré vás môžu bojovať proti bolesti. fyzioterapeut poradil dva najefektívnejšie,.

Pomocou nich môžete ľahko uvoľniť ischias aj doma.

A navyše ich zvládnete úplne jednoducho.

...

Prečo sedací nerv bolí?

Existuje mnoho dôvodov, prečo sa môže sakrálny nerv (sedací) zapáliť.

Toto sú najčastejšie príčiny:

neustále preťaženie chrbtice;

dvíhanie závažia;

cukrovka;

častá hypotermia;

infekčné choroby (tuberkulóza, brucelóza, herpes zoster);

otravy jedmi, drogami, toxínmi;

niektoré infekčné a alergické ochorenia;

metabolické poruchy;

roztrúsená skleróza;

nadmerné užívanie alkoholu.

Cvičenia pre zapálený a bolestivý sedací nerv

 

CVIČENIE ČÍSLO 1

Ľahnite si na plochý rovný povrch.

Ohnite nohu.

Držte ohnutú nohu oboma rukami a pomaly ju nasmerujte čo najviac k hrudníku.

Podržte ju v tejto polohe aspoň 30 sekúnd.

Vráťte nohu do pôvodnej polohy a cvičenie opakujte ešte 2 krát.

cvičenie pre ischias

CVIČENIE ČÍSLO 2

Ľahnite si na plochý rovný povrchu.

Ohnite si kolená.

Prekrížte si nohy tak, ako je to znázornené na obrázku, pričom ich podopierate rukami.

Zostaňte v tejto pozícii 30 sekúnd alebo viac.

Vráťte sa do východiskovej polohy.

Opakujte cvičenie 2 krát.

cvičenie pre ischias

Tieto cvičenia možno vykonávať individuálne alebo v kombinácii.

Sú schválené lekármi a odporúča sa pacientom, ktorí trpia bolesťami sedacieho nervu.

Aby sa predišlo ochoreniam spojeným so stláčaním ischiatického nervu, stojí za to venovať čo najviac času fyzickej aktivite.

Chodiť veľa pešo, robiť ranné cvičenia a nájsť si fyzickú aktivitu aj po práci.

cvičenie pre ischias

V prípade opakujúcej sa, stupňujúcej bolesti sa nespoliehajte na samoliečbu a neváhajte vyhľadať lekára.