11 jasných znamení, že vaše telo nutne potrebuje horčík: Tieto potraviny sú spásou pre každého, kto ich na sebe pozoruje!

Ak sa neustále cítite unavený, trpíte migrénami a máte svalové kŕče, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o nedostatok horčíka vo vašom tele. Preto by ste mali zbystriť pozornosť a byť schopní zistiť nedostatok včas.

Brightside vytvorilo zoznam 11 najčastejších príznakov nedostatku horčíka.

Nekontrolovateľná chuť na sladké jedlá

Naliehavá túžba na niečo sladké môže byť jedným z neklamných znakov, že v tele je nedostatok určitých minerálov, najmä horčíka. Strata horčíka u žien je často spojená s menštruáciou a u športovcov s intenzívnym tréningom, keď telo spotrebuje väčšinu horčík na svalovú prácu.

Bolesť svalov a kŕče

Svalové kŕče a bolesť môžu byť veľmi bolestivé. Ak trpíte kŕčmi pravidelne, môže to byť príznak nízkej hladiny horčíka. Horčík a vitamíny D, E a B môžu účinne zabrániť svalovým kŕčom. Navštívte preto svojho lekára, aby skontroloval hladinu týchto vitamínov a uistite sa, že dostanete odporúčanú dennú dávku každého nich.

Tiež sa môžete pokúsiť zmierniť utrpenie spôsobené kŕčmi masírovaním postihnutých svalov krúživými pohybom.

...

Nespavosť

Nedostatok horčíka môže spôsobiť nespavosť. Horčík je životne dôležitý pre funkciu nazvanú „relaxácia mozgu“. Táto schopnosť mozgu nám pomáha relaxovať a pokojne spať.

Ako sme už spomenuli vyššie, nízke hladiny horčíka môžu viesť k svalovým kŕčom. To spôsobuje syndróm nekľudných nôh, čo je stav, ktorý spôsobuje, že nohy v noci spôsobujú nepríjemné pocity. Výsledkom je zníženie kvality spánku.

Ochorenie kostí

Nedostatok horčíka môže tiež zvýšiť riziko vzniku problémov s kosťami. To môže viesť k zvýšenému riziku zlomenín. Ide o to, že nedostatok horčíka ovplyvňuje hladinu vápnika v krvi a vápnik je nevyhnutný na udržanie zdravých kostí.

Lámavosť a štiepenie nechtov

Lámavosť nechtov je najčastejšie spojená s nedostatkom niektorých látok alebo vitamínov v organizme. Štiepenie nechtov môže byť spôsobené práve nedostatkom horčíka ale aj  kremíka, zinku, vitamínov A alebo B, prípadne môže prísť aj k sfarbeniu nechtov, napríklad na žlto.

Pálenie záhy

Ak máte nedostatok horčíka, jedlo a žalúdočná kyselina sa vracajú späť do pažeráka. To vedie k pocitu pálenia, ktorý sa nazýva kyselý reflux alebo pálenie záhy.

Stres a apatia

Horčík je základným prvkom budovania silného nervového systému. Tento prvok je zodpovedný aj za relaxáciu a schopnosť našej psychiky odpočívať. Pri nedostatku horčíka v tele človek cíti bezpríčiny úzkosť a stres. Takže riziko depresie sa dramaticky zvyšuje.

Zápcha

Existuje mnoho dôvodov, prečo môžete mať zápchu, od stresu až po nedostatočnú konzumáciu vlákniny. Horčík má zásadný účinok na mnohé časti tela vrátane tráviaceho traktu. Vzhľadom na nedostatok tohto minerálu, črevné funkcie nefungujú správne, čo vedie k zápche.

Únava

Horčík je potrebný pre dôležité reakcie, ktoré produkujú energiu v bunkách. Bez horčíka nebudete mať na bunkovej úrovni dostatok energie. To sa môže prejaviť ako únava, nízka energia a nedostatok sily, neschopnosť ráno vstať odpočinutí.9. Závažné bolesti hlavy

Ak máte nedostatok vo všetkých týchto oblastiach (vitamíny A, B, C a D), môže to mať za následok veľmi silnú bolesť hlavy. Migrény zvyčajne postihujú iba jednu stranu hlavy. Nedostatok horčíka môže spôsobiť migrény a časté bolesti hlavy. Pri nedostatku tohto minerálu sa krvné cievy v mozgu rýchlo zužujú a rozširujú, čo je príčinou migrény. V organizme dostatočné množstvo horčíka znižuje riziko zmeny krvných ciev a eliminuje bolesti hlavy.

Vnútorné orgány

Keďže ich nevidieť, často na nich zabúdame a uvedomíme si ich, až keď sa ohlásia bolesťou. Medzi indície, ktoré nás upozorňujú na nedostatok magnézia patria napríklad žalúdočné kŕče, hnačky, zvracanie a napätie v tráviacich orgánoch.

Aké potraviny majú vysoký obsah horčíka?

Vyvážená strava môže pokryť dennú potrebu horčíka pre vaše telo. Mnoho ľudí nemá dostatok horčíka, pretože vedú nezdravý životný štýl.

Tu je zoznam potravín, ktoré môžu zvýšiť vašu hladinu horčíka:

Orechy a semená

cereálie

Celozrnné pečivo

fazuľa

Čerstvé a sušené ovocie

zelenina

ryby

Všimli ste si niekedy nejaké príznaky nedostatku horčíka vo vašom tele? Čo vám pomohlo zvládnuť tieto príznaky? Zdieľajte svoje skúsenosti a napíšte nám komentár!