10 účinných spôsobov, ako sa zbaviť bolesti hlavy: Zapíšte si ich a nebudete potrebovať tabletky!

Takmer polovica dospelej populácie pociťuje bolesť hlavy najmenej raz ročne. Existuje mnoho druhov bolesti hlavy, napríklad migréna, klastrová bolesť hlavy, bolesť hlavy od prínosových dutín a tiež tenzná bolesť v dôsledku napätia alebo únavy. Keďže bolesť hlavy často prichádza nečakane a bez varovania, je dobré osvojiť si týchto 10 techník, ktoré vám môžu pomôcť zbaviť sa jej aj bez užitia tabletky.

1. Terapia teplou vodou

Teplá sprcha pomáha uvoľniť napäté svaly a môže zmierniť bolesti hlavy. Ak ste mimo domu a nemáte možnosť teplej sprchy, môžu vám pomôcť aj teplé obklady.

2. Táto vôňa likviduje bolesť

Aróma niektorých éterických olejov, napríklad levandule, pomôže upokojiť bolesť hlavy. Jemne vmasírujte olej na čelo a spánky. Potom si ľahnite do tichej, tmavej miestnosti a relaxujte. Olej z mäty priepornej je tiež prospešný pri liečbe bolesti hlavy a výskumy ukázali, že je účinný aj v liečbe migrény.

3. Pite dostatočné množstvo vody

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Dehydratácia je častou príčinou vzniku bolesti hlavy. Aby ste sa jej vyhli, dodržiavajte správny pitný režim. Nezabúdajte však, že nadmerná hydratácia môže zasa viesť k hyponatriémii, čo je stav, pri ktorom sa sodík v krvi príliš zriedi. To môže viesť k bolesti hlavy, nevoľnosti a nadúvaniu – symptómy, ktoré sa dajú ľahko zamieňať s dehydratáciou.

4. Zázvor

Zázvor sa celé storočia používa na liečbu bolesti hlavy, vrátane migrény. Nedávne štúdie tiež ukázali, že zázvorová voda pomáha aj pri bolestiach hlavy. Stačí len zmiešať pol lyžičky strúhaného zázvoru s vodou.

5. Masáž rúk

Ako na to: Tieto body sa nachádzajú v priehlbine medzi palcom a ukazovákom. Vyhľadajte ich a pevne stisnite po dobu 10 sekúnd. Potom uvoľnite a masírujte tieto body palcom druhej ruky v smere hodinových ručičiek opäť po dobu 10 sekúnd a potom proti smeru hodinových ručičiek tiež 10 sekúnd. Tento postup opakujte aj na druhej strane. Tento akupresúrny bod pomáha pri zmierňovaní napätia v hlave a v krku, ktoré sú často spojené s bolesťami hlavy.

6. Akupresúrny bod San Yin Jiao

Ako na to: Tento bod sa nachádza asi 4 šírky prstov nad najvyšším bodom na členku, v žľabe za kosťou na vnútornej strane nôh. Vyhľadajte bod a pomocou palca masírujte túto oblasť pôsobením silného tlaku po dobu asi 4-5 sekúnd. Stlačenie tohto bodu uvoľní stres a má upokojujúci účinok na myseľ.

7. Body na krku

Ako na to: Sú to dva body umiestnené v oblasti medzi 2 zvislými svalmi na krku na spodnej časti lebky. Pomocou ukazovákov oboch rúk pevne pritlačte oba body po dobu 10 sekúnd. Po 10 sekundách uvoľnite a zopakujte postup. Táto metóda zmierňuje bolesti hlavy spôsobené napätím v krku. Pomáha aj pri migréne.

8. Masáž pri koreni nosa

Ako na to: Tieto body sa nachádzajú na oboch stranách nosa v žľabe, kde sa koreň nosa stretáva s obočím. Použite ukazováky a silným tlakom pritlačte oba body na 10 sekúnd. Uvoľnite tlak a postup zopakujte. Vyvíjanie tlaku na tieto body je účinné pri zmierňovaní bolesti hlavy spôsobenej únavou očí.

9. Body na ramenách

Ako na to: Akupresúrne body sa nachádzajú medzi ramenným hrotom a spodnou časťou krku. Pomocou palca masírujte toto miesto na ľavej strane krúživým pohybom asi 1 minútu. Potom to isté zopakujte aj na pravej strane. Táto masáž zmierňuje napätie v krku a ramenách a tým pomáha aj od bolesti hlavy.

10. Body na spánkoch

Ako na to: Nachádza sa na spánkoch hneď za vonkajším rohom každého oka. Pomocou ukazováka a prostredníka jemne trite tento bod na oboch stranách súčasne, až kým nebudete cítiť úľavu. Pomáha zmierniť bolesť spojenú s migrénou.

Zdroj: brightside.me

 

 

Témy:


Pridajte svoj komentár