10 jednoduchých cvikov, ktoré sú obzvlášť pomôžu ženám po 40-tke: Dajú do poriadku chrbticu, zlepšia krvný obeh a zbavia únavy!

Stav chrbta a krvný obeh sú základom zdravia každej ženy.

Zlý krvný obeh môže spôsobiť množstvo zdravotných ťažkostí, ako sú gynekologické problémy, bolesť brucha, bolesť v dolnej časti chrbta, hemoroidy, problémy s črevami a iné.

 

 

V joge sú cvičenia, ktoré v prvom rade ovplyvňujú dôležité funkcie ženského tela a môžu zabrániť niektorým zdravotným komplikáciám.

...

Tieto cviky vás udržia v dobrej kondícii a môžte ich vykonávať prakticky kdekoľvek. 

1. Motýľ

 

 

Pokyny: Sadnite si rovno, spojte chodidlá oproti sebe a roztiahnite kolená čo najďalej od seba.

Ťahajte ich čo najnižšie k podlahe.

Môžete sa oprieť chrbtom o stenu, aby ste mali pod kontrolou svoju polohu.

Spodná časť chrbta by sa nemala dotýkať steny.

Čas: 1 – 3 minúty

Účinok: Uvoľnenie napätia z brucha, zvýšenie pohyblivosti bedrových kĺbov a stabilizácia menštruačného cyklu.

2. Otočka

 

 

Pokyny: Sadnite si na rovný povrch.

Chrbát by mal byť rovný a nohy by ste mali prekrížiť v tureckom sede tak, aby boli kolená na hornej časti chodidiel.

Položte ľavú ruku za seba a pravú ruku položte na ľavé koleno.

Pri nádychu sa vystrite a otočte do strany.

Vydržte 20 sekúnd a opakujte na druhej strane.

Čas: 2 minúty

Účinok: Relaxácia chrbta, zlepšenie trávenia a zúženie pásu.

3. Sviečka o stenu

 

 

Pokyny: Ľahnite si na chrbát, zdvihnite nohy, vystrite ich a oprite o stenu.

Môžete ich roztiahnuť na šírku ramien.

Rozložte ruky do strán.

Čas: 3 – 5 minút

Účinok: Otvorenie hrudníka, uvoľnenie ramien a brucha, zvýšenie obehu lymfatickej tekutiny, zníženie opuchu nôh, stimulácia orgánov brucha a zbavenie sa únavy a zlej nálady.

4. Póza hrdinov

 

 

Pokyny: Posaďte sa na kolená a potom pomaly uvoľňujte nohy a ťahajte zadok medzi pätami smerom k zemi.

Nohy by mali byť na šírku bokov.

Dlane pritlačte k sebe v modlitebnej polohe vo výške hrudníka.

Natiahnite krk a vystrite chrbát, otvorte hrudník.

Dýchajte zhlboka.

Čas: 1 minúta

Účinok: Natiahnutie bedrových svalov a svalov medzi nohami, zmiernenie bolesti a zlepšenie pohyblivosti bedrových kĺbov.

5. Trojuholník

 

Pokyny: Posaďte sa s vystretým chrbtom a roztiahnite nohy čo najširšie od seba.

Pri nádychu zdvihnite ruky nahor.

Pri výdychu sa nakloňte čo najviac, ale nehrbte chrbát a namiesto toho sa nakláňajte iba tak, ako je to možné s rovným chrbtom.

Čas: 1 minúta, 8 – 10 krát

Účinok: Posilnenie chrbta, odstránenie kŕčov v slabinách, stimulácia krvného obehu v panve, zlepšenie funkcie vaječníkov, regulácia menštruačného cyklu a prevencia celulitídy.

6. Pozícia dieťaťa

 

 

Pokyny: Posaďte sa na podložku, zadok by mal byť pritlačený k pätám, kolená sú roztiahnuté do strán – chodidlá držte pri sebe a hruď ťahajte k zemi.

Natiahnite ruky dopredu najviac, ako je to len možné, položte čelo na zem a držte túto pozíciu.

Čas: 1 minúta.

Účinok: Relaxácia dolnej časti chrbta a krku, stimulácia krvného obehu v oblasti panvy.

7. Pozícia psa

 

 

Pokyny: Zo sedu na pätách s kolenami jemne roztiahnutými do strán položte ruky čo najviac dopredu a napnite telo.

Zdvihnite panvu, vystrie nohy a ruky a vytvorte striešku.

Presuňte váhu tela na nohy a pokúste sa položiť päty na zem.

Nohy a chrbát držte vystreté, bez ohýbania alebo hrbenia chrbta.

Čas: 2 krát po 30 sekúnd

Účinok: Regenerácia mozgových buniek, prekrvenie tváre, natiahnutie chrbta a bokov, zlepšenie príznakov celulitídy, odstránenie krčných spazmov.

8. Tanečná póza

 

 

Pokyny: Zo stojacej polohy zdvihnite pravú nohu dozadu, ohnite ju v kolene a ľavou rukou uchopte členok.

Vytiahnite ho dozadu a nahor.

Položte pravú nohu a opakujte to isté na druhej strane.

Čas: 30 – 40 sekúnd pre každú nohu.

Účinok: Zlepšenie držania tela, funkcie obličiek a metabolizmu.

9. Ramenný mostík

 

 

Pokyny: Ľahnite si na chrbát, ohnite nohy v kolenách, roztiahnite nohy jemne od seba a paže položte pozdĺž tela.

Zdvihnite panvu a ohnite chrbát bez toho, aby ste ramená, krk alebo hlavu zdvihli z podlahy.

Čas: 1 minúta.

Účinok: Odstránenie bolesti chrbta, posilnenie brucha, redukcia tuku v páse a zlepšenie trávenia.

10. Relaxácia

 

 

Pokyny: Ľahnite si na chrbát a ak potrebujete, vložte si pod hlavu malý vankúš.

Ohnite kolená, spojte chodidlá a ťahajte nohy doširoka čo najviac k zemi.

Ruky sú voľne položené po stranách, zhlboka dýchajte a relaxujte.

Čas: 3 minúty

Účinok:

Relaxácia svalov, pozitívny vplyv na náladu, pomalé napínanie dolnej časti chrbta a vnútornej strany stehien, stimulácia krvného obehu v panve a zlepšenie cirkulácie lymfatickej tekutiny.

Zdroj: napadovy.blog

Foto: pixabay