1-minúta zatočí s bolesťou hlavy: Každý, koho bolí často hlava a krčná chrbtica by sa mal naučiť túto metódu – funguje najrýchlejšie!

Ak ste niekedy trpeli bolesťou hlavy alebo migrénou, viete, že len ťažko by ste hľadali nepríjemnšiu a intezívnejšiu bolesť. Niektorí ľudia trpia chronickými migrénami desiatky rokov, dokonca celý život. Najhoršie je, že silné bolesti hlavy sú často rezistentné voči tabletkám a človek ich musí jednoducho „pretrpieť“.  Najčastejšie je príčina bolesti hlavy – dokonca aj tej záchvatovej – ukrytá v chrbtici!

Pomoc sa ukrýva na temene hlavy!

Woman holds a hand on pain neck. Backache

Reflexológia hovorí o špecifických bodoch na tele – tlakových bodoch, ktoré dokážu ovplyvňovať dianie v našom tele. Pre ľudí trpiacich bolesťami hlavy sú zvlášť významné body na krčnej chrbtici a rukách. Ich správna stimulácia dokáže prerušiť bolestivé impulzy v mozgu a pomôcť rýchlejšie a najmä účinnejšie, ako tabletky.

Všimli ste si niekedy, že ľudia trpiaci silnou bolesťou hlavy majú tendenciu tlačiť si na isté miesta na hlave a chrbtici? Je to celkom inštinktívny mechanizmus, ktorý však správne funguje len vtedy, keď viete, kde presne je potrebné vyvinúť mierny tlak.

Tlakové body ľahko nájdete a o tom, že preukázateľne pomáhajú v boji s nepríjemnou bolesťou sa presvedčíte sami.

Zázračný bod na temene hlavy – stačí 1 minúta a bolesť sa zmierni

Na túto masáž potrebujete asistenciu. Prechádzajte prstami tesne vedľa chrbtice po oboch stranách a nakoniec zatlačte na bod na temene hlavy nad chrbticou. Potom prstami krátko masírujte svaly pozdĺž krčnej chrbtice. Už po jednej minúte by ste mali cítiť zmenu a istú formu uvoľnenia. Pozrite sa, ako na to!

...

Chcete poraziť bolesť hlavy natrvalo? Naučte sa tieto pohyby a máte vyhraté – pomohli už mnohým ľuďom

Fyzioterapeuti sú presvedčení, že krčná osteochondróza je hlavnou príčinou bolestí hlavy, migrény, hypertenzie a ďalších zdravotných problémov. Tieto pohyby liečia príčinu problému a veľmi rýchlo sa prejavia na zlepší vášho zdravotného stavu a samozrejme zmizne aj tá nepríjemná bolesť!

https://youtu.be/qT4jZmeXw0U

Toto sú najdôležitejšie pohyby, mali by sa cvičiť pravidelne!

1. Metronóm

Sadneme si ruky voľne spustíme pozdĺž tela, chrbtica je vystretá. Hlavu nakloníme na ľavú stranu – chrbát je stále vystretý a telo uvoľnené. Hlavu nakláňame tak, ako nám to svaly umožnia, zbytočne svaly nepreťažujeme. Zotrváme 30 sekúnd a pokračujeme na druhú stranu. Opakujeme celkovo 5x.

2. Struna

Krk je vyrovnaný a bradu tlačíme čo najbližšie k hrudníku. Zotrvajte 30 sekúnd a potom pomaly hlavu dvíhajte smerom hore tak, že krk je natiahnutý. Vydržíme 30 sekúnd, cvik opakujeme celkovo 5x.

3. Vták

Ruky ťahajte vystreté smerom dozadu zatiaľ čo chrbtica je vystretá a hlava smeruje dopredu, smerom hore. Bradu ťahajte smerom smerom a dlane k zemi. Hlavu mierne zakláňajte. Vydržte 30 sekúnd , uvoľníte a zopakujte 5x.

4. Pohľad do strany

Bradu mierne zdvihneme a pomaly otáčame hlavu na pravú a na ľavú stranu. Keď sa nám podarí hlavu otočiť čo najviac smerom k jednému alebo druhému ramenu, zotrvajte 20 sekúnd, uvoľníte a opäť opakujte 5 x na každej strane.

5. Baletka

Ruky spojíme dlaňami nad hlavou tak, že lakte sú ohnuté. Hlavu vytáčame na jednu a druhú stranu, na každej zotrváme 30 sekúnd a opakujeme 5x.

6. Ramená

Pravou dlaňou sa dotknite ľavého pleca tak, aby bola ruka čo naviac vyrovnaná, hlavne nespúšťajte dole lakeť. Hlava smerujeme do opačnej strany ako ruka. Zotrvajte 30 sekúnd a opakujte 4x na každej strane.

7. Labuť

Hlavu ťaháme čo najviac smerom dopredu bez toho, aby sme hýbali plecami. Keď je hlava vysunutá čo najviac dopredu, začneme pomaly bradu natáčať smerom k pravému plecu. Zotrváme 15 minút a pomaly sa vrátime do uvoľnenej polohy. Potom opakujeme na opačnú stranu. Cvičenie opäť opakujeme 5x.

zdroj: takprosto