Začnite cvičiť každý tento cvik a uvidíte čo sa stane s vašim telom: Vyformujú sa vám ruky, zlepší sa držanie tela a dokonca spevníte aj hlboké brušné svaly!

Kľuky patria medzi základné cviky a sú súčasťou takmer každého dobrého tréningu. Zlepšujú fyzickú silu a pomáhajú budovať svaly na rukách. Ak ich vykonávate pravidelne a cvičíte ich správne, už po pár týždňoch budete prekvapení, ako sa vám spevnili ruky, aj horná časť tela.

Vďaka youtube kanálu bestie si dnes povieme viac o výhodách kľukov. 

Výhody kľukov

1. Ak pravidelne cvičíte kľuky, prospieva to vášmu kardiovaskulárnemu systému. Systém tohto cvičenia núti srdce, aby tvrdšie pracovalo a vyprodukovaný kyslík prúdi do svalových tkanív.

2. Formujú sa vám svaly. Cvičte niekoľko sérií kľukov denne a čoskoro na sebe uvidíte prvé zmeny. Ideálne je, ak vykonávate rôzne variácie kľukov:

kľuky s dlaňami pod ramenami blízko seba (posilňujete tricepsy)

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

kľuky s rukami naširoko (vďaka nim viac posilňujete svaly hrudníka)

kľuky s rukami vpredu a vzadu (posuňte ich asi o 20 cm dopredu od polohy pod ramenami a potom 20 cm pod telo – posilníte tak aj brušné a chrbtové svaly)

 

3. Kľuky prospievajú kĺbom. Podľa vašej kondície si prispôsobte množstvo kľukov.

Ak ste v dobrej kondícii, môžete urobiť naraz väčší počet, ak nie, tak si ich môžete rozdeliť na viac sérií (napríklad 3 série po 12 kľukov).

Postupne môžete počet opakovaní zvyšovať.

4. Chránia vaše plecia. Toto je kĺb, ktorý umožňuje fungovanie ramenných svalov a šliach.

Vplyvom starnutia sú ramená čoraz náchylnejšie na poškodenie alebo zranenie.

Čím máte silnejšie ramená, tým sú odolnejšie a znižuje sa tak riziko poškodenia.

Ramená sa stávajú pružnejšími, čo zlepší vašu schopnosť fyzicky pracovať.

5. Pomáhajú budovať svalové jadro.

Aj napriek tomu, že sa môže na prvý pohľad zdať, že pri kľukoch posilňujete iba ruky, nie je to pravda. Súčasne posilňujete aj hlboké brušné svaly, čím budujete silnejšie svalové jadro.

Pre tento účel sú ideálne najmä spomínané kľuky s rukami vpred a vzad.

6. Zlepšujú držanie tela. Mobilizačné svaly umožňujú telu pohybovať sa správnym tlakom nahor.

Kľuky posilňujú chrbtové svaly a tým podporujú zdravie chrbta, aj lepšie držanie tela.

Zlepšujú celkovú flexibilitu tela, čo vám pomôže aj k lepším fyzickým výkonom napríklad v behu.

Kľuky pomáhajú dokonca aj pri bolestiach chrbta.

Ako vidíte, cvičenie kľukov má množstvo výhod a preto by ste ich určite mali zaradiť do svojho pravidelného tréningového plánu.

Prajeme veľa šťastia!

 

 

 

 

Témy:


Pridajte svoj komentár